اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود افزایش 22 درصدی دهیاری‏های کهگیلویه و بویراحمد

اعتبارات دهیاری‏های کهگیلویه و بویراحمد 2.8 برابر افزایش یافت

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با وجود افزایش 22 درصدی تعداد دهیاری‏های کهگیلویه و بویراحمد در سال 90 میزان اعتبارات اختصاص‏یافته به این دهیاری‏ها 2.8 برابر شده است.

اعتبارات دهیاری‏های کهگیلویه و بویراحمد 2.8 برابر افزایش یافت

ابراهیم جعفری صبح امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: فلسفه تشکیل دهیاری‏ها، اداره امور روستا در راستای توسعه پایدار روستایی است.

* دهیاران در انجام وظایف محوله بیش از پیش فعال باشند

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها می‏توانند با برقراری تعامل با فرمانداری، بخشداری و سایر ادارات و نهادها نقش مهم و مؤثری در راستای رفع مشکلات مردم داشته باشند.

جعفری یادآور شد: دهیاران باید مردم را در انجام پروژه‌های عمرانی، ساخت و سازهای مسکونی و غیرمسکونی مشارکت دهند.

وی تصریح کرد: فعالیت دهیاران نباید فقط در امور عمرانی و خدماتی روستا خلاصه شود بلکه دهیاران برای توسعه فرهنگی روستا نیز تلاش ویژه‏ای داشته باشند.

این مقام مسئول در استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به روند مطلوب خدمات‏رسانی به روستاها به ویژه در سال‏های اخیر خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی مناسب توسط شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران زمینه‏های آبادانی هر چه بیشتر روستاها و بخش‌ها فراهم می‏شود.

جعفری اجرای مصوبات شورای روستا، حفظ نظم عمومی، همکاری در حفظ و نگهداری تأسیسات عمومی و عمرانی و اموال و دارایی‌های روستا، همکاری با سازمان‏ها و نهادهای دولتی و ایجاد تسهیلات لازم برای خدمات‏رسانی در بخش‏های مختلف به روستا و ایجاد زمینه مناسب برای تأمین بهداشت محیط را از جمله وظایف دهیاران برشمرد.

وی بیان داشت: دهیاران نقش مهم و مؤثری در توسعه پایدار و رشد و شکوفایی روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها دارند.

* افزایش 180 درصدی اعتبارات دهیاری‌ها

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در کهگیلویه و بویراحمد 290 دهیاری وجود دارد، تصریح کرد: در سال‏های اخیر دهیاران در این استان فعالیت‏های مطلوبی در راستای توسعه و پیشرفت روستاها داشته‏اند.

جعفری عنوان داشت: در سال گذشته 52 دهیاری به مجموع دهیاری‏های کهگیلویه و بویراحمد افزوده شد که در مقایسه با تعداد دهیاری‏ها در سال 89 رشد 22 درصدی دهیاری‏ها را در سال 90 شاهد بودیم.

جعفری با بیان اینکه در سال 90 افزون بر 56 میلیارد ریال اعتبار به دهیاری‏های کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت، یادآور شد: با وجود افزایش دهیاری‏ها روند اختصاص اعتبار به دهیاری‏ها در کهگیلویه و بویراحمد روندی صعودی داشت.

وی با اشاره به افزایش 2.8 برابری اختصاص اعتبار به دهیاری‏ها در سال 90 نسبت به مدت مشابه سال 89 ابراز داشت: در سال 89 حدود 20 میلیارد ریال اعتبار به دهیاری‏های کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت اما در سال 90 در مقایسه با سال 89 اعتبارات دهیاری‏ها افزایش 180 درصدی داشته است.

* توزیع اعتبارات میان 290 دهیاری کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان داشت: این مبلغ برای کارهای عمرانی، فرهنگی از جمله بهسازی معابر روستایی، احداث ساختمان دهیاری‏ها، فضای سبز، کمک به ساماندهی گلزار شهدا و امور مذهبی و مساجد و امور جاری بین 290 دهیاری کهگیلویه و بویراحمد توزیع شده است.

جعفری یادآور شد: شاخص‌هایی مانند جمعیت، وسعت، عملکرد عمرانی و کیفیت اجرای پروژه‌ها، مرکز دهستان بودن، مطابقت عملکرد با آئین‌نامه‌های مالی از جمله معیارهای توزیع اعتبارات است.

وی دهیاری‌های دارای دهیاران برتر، پاسخگویی به موقع به مکاتبات اداری و نیز تکریم ارباب رجوع را از دیگر شاخص‌های توزیع اعتبارات میان دهیاری‌های عنوان کرد.

به گزارش فارس، کهگیلویه و بویراحمد دارای بیش بر یک هزار و 792 روستا، 17 بخش و با جمعیت روستایی افزون بر 320 هزار نفر است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول