اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مازندران:

تخلفات در سطح دهیاری‌های مازندران ناچیز است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مازندران گفت: تخلفات در سطح دهیاری‌های مازندران از سوی دهیاران ناچیز است.

تخلفات در سطح دهیاری‌های مازندران ناچیز است

ذات‌الله زارعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل بیان داشت: تعامل بسیار خوبی بین دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها برای پیشرفت، پیشبرد امور مدیریتی و ارتقای امکانات روستایی شاهد هستیم.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس که مطرح کرده بود مرجع رسیدگی به تخلفات دهیاران شورای‌های اسلامی روستاها هستند که به‌خاطر عدم دریافت حقوق ثابت و وابستگی‌های فامیلی در مواردی از تخلفات دهیاری‌ها چشم‌پوشی می‌کنند، استانداری در این رابطه چه تمهیداتی برای نظارت فعالیت‌شان اندیشیده‌ است، افزود: شورای‌های اسلامی نخستین دستگاه ناظر بر فعالیت و عملکرد دهیاری‌ها هستند و دهیار توسط شورای اسلامی روستاها معرفی می‌شود.

زارعی با اعلام اینکه شورای اسلامی روستاها وظیفه نظارت بر فعالیت‌های دهیاران را دارند، تصریح کرد: قانون به آنها اختیار داده است اگر آن چارچوب‌های مطرح شده توسط دهیاران رعایت نشود می‌توانند با اعمال ماده 52 و 53 نسبت به عزل و استیضاح دهیار اقدام کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مازندران با اشاره به اینکه ممکن است تخلفات انگشت‌شماری درباره عملکرد دهیاران در سطح روستاهای مازندران وجود داشته باشد، اضافه کرد: در واقع در قانون ماده 10 اساسنامه تخلفات احتمالی پیش‌بینی شده و در این راستا کمیته انضباطی و تخلفاتی شکل گرفته که در مرحله نهایی شدن است.

زارعی یادآور شد: اگر تخلفاتی از سوی دهیاران به گوش برسد جدای از ماده 10 اساسنامه، این کمیته‌های انضباطی بحث پیگیری تخلفات را انجام می‌دهند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مازندران در پایان خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم تخلفات در سطح دهیاری‌های استان مازندران بسیار اندک و ناچیز است.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول