اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

770 طرح مشاغل خانگی به ثمر نشسته است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خلخال گفت: با هدف ایجاد فرصت‌های اشتغال تعداد 770 طرح اشتغال خانگی در شهرستان خلخال به ثمر نشسته است.

770 طرح مشاغل خانگی به ثمر نشسته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذبیح‌الله عبداللهی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان خلخال اظهار داشت: سهم ابلاغی شهرستان خلخال در حوزه مشاغل خانگی سه میلیارد و 400 میلیون تومان است که از این تعداد بالغ بر دو میلیارد و 790 میلیون تومان به متقاضیان مشاغل خانگی پرداخت شده است.

وی تصریح کرد:‌ تا زمان ابلاغ سهم مشاغل خانگی سال 91 اعتبار تسهیلات مشاغل خانگی سال گذشته امکان‌پذیر، پایدار و قابل پرداخت است.

عبداللهی خاطرنشان کرد: از سهم مشاغل خانگی و تعهدات بانک‌های عامل به میزان 82 درصد همچنان پرداخت نشده است.

این مسئول اضافه کرد: امسال نیز بحث ایجاد فرصت‌های اشتغال را با اولویت مناطق روستایی به جد پیگیری می‌کنیم و معتقدیم دولت در تزریق اعتبارات به این بخش مناسب و شایسته عمل می‌کند.

به گزارش فارس، ذبیح‌الله عبداللهی همچنین در جریان بازدید از طرح هادی روستای مجره به اتفاق منتخب مردم خلخال ادامه داد: 20 میلیون تومان برای آغاز عملیات احداث یک دهنه پل در این روستا و اتصال راه روستایی به راه اصلی خلخال و شاهرود اقدام شده است.

فرماندار خلخال گفت: روستاییان باید در اجرای طرح هادی با دستگاه‌های اجرایی و دهیاری شورای اسلامی همکاری کنند.

وی افزود: با احداث این پل روستاییان در فصل سرما و بارندگی مجبور به تردد از راه‌های شیب‌دار و برفگیر جهت تردد به خلخال و شاهرود نیستند.

عبداللهی همچنین در بازدید از روستاهای سیل زده خلخال به ویژه روستای مورستان اظهار داشت: اگر روستاییان با اتفاق نظر همکاری و همراهی خود را با مسئولان نشان دهند بسیاری از واحدهای مسکونی این روستا در مکانی امن‌تر از نو ساخته می‌شوند.

وی با قدردانی از تلاش جمعیت هلال‌احمر خلخال برای حضور در منطقه سیل‌ زده مورستان خلخال به تخصیص 50 تخته پتو، شش تخته چادر، 12 دستگاه چراغ خوراک‌ پزی، 12 دستگاه اجاق گاز رومیزی و مقادیری برنج، روغن و مایحتاج ضروری بین اهالی منطقه اشاره کرد.

عبداللهی همچنین از مدرسه واقع در کنار گذر این روستا بازدید کرد و از تحصیل دانش‌آموزان این روستا در مسجد آن بازدید کرد.

وی همچنین با نامناسب خواندن وضعیت کنونی روستا بر تصمیم‌گیری سریع روستاییان نسبت به اتخاذ تصمیم قطعی در مورد ساخت واحدهای مسکونی در محل جدید تاکید کرد.

*بازگشایی محور خلخال ـ پونل

عصر امروز همچنین با حضور جمعی از مسئولان شهرستان خلخال به ویژه فرماندار و منتخب مردم خلخال در مجلس نهم راه خلخال به پونل بازگشایی شد.

به گفته رئیس اداره راه و ترابری خلخال طول محور خلخال ـ پونل 81 کیلومتر بوده که از این مساحت 18 کیلومتر در حوزه استحفاظی استان اردبیل و 63 کیلومتر در حوزه استان گیلان قرار دارد.

علی نادری افزود: همه ساله از آغازین روزهای زمستان و بارش برف زمستانی این جاده به دلیل کولاک شدید و احتمال ریزش بهمن با هدف حفظ جان مسافران و امنیت خودروهای عبوری مسدود می‌شود.

وی تصریح کرد: بازگشایی این محور 10 روز به طول می‌انجامد و از آن دسته هموطنانی که قصد عبور از این محور زیبا و دیدنی را دارند، انتظار می‌رود توصیه‌های ایمنی را جدی بگیرند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول