اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نهبندان:

تلاش مضاعف جامعه کارگری سبب خودکفایی کشور می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه نهبندان گفت: همت و تلاش مضاعف جامعه کارگری سبب خودکفایی و استقلال کشور می‌شود.

تلاش مضاعف جامعه کارگری سبب خودکفایی کشور می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حجت‌الاسلام عباسعلی خزاعی صبح امروز در جلسه یادواره شهدای کارگر نهبندان و تجلیل از کارگران نمونه شهرستان نهبندان اظهار داشت: در فرهنگ و آیین اسلامی، سلوک الهی دارای دو بخش مادی معنوی است که بخش مادی آن کار است.

امام جمعه نهبندان با بیان اینکه کار بخشی بزرگ و شاید زیربنایی‌ترین قسمت زندگی انسان است، تصریح کرد: از کار و کارکردن می‌توان به جوهره درونی افراد پی برد.

خزاعی با اشاره به اینکه کار و کار کردن کلید گشایش هر استعدادی در درون انسان محسوب می‌شود، افزود: وقتی با کار گنجینه بسته، باز شود هر لحظه که کار تداوم داشته باشد این استعداد شکوفاتر می‌شود.

امام جمعه نهبندان همت و تلاش مضاعف جامعه کارگری را سبب خودکفایی و استقلال کشور عنوان کرد و گفت: حمایت کارفرمایان از کارگران و ارتقای کیفیت محصولات تولیدی توأم با تلاش مضاعف کارگران و ارتقای سطح دانش و مهارت آنها می‌تواند در حمایت از تولید ملی تاثیرگذار باشد.

وی اظهار داشت: در روایات و احادیث اسلامی از کار و کارگر بسیار یاد شده و بر کسب روزی حلال تأکید فراوان شده و در این راستا باید از سیره و منش اولیای خداوند و بزرگان دین الگوبرداری داشته باشیم.

امام جمعه نهبندان با بیان اینکه نامگذاری سال‌ها از طرف مقام معظم رهبری همانند زنجیری با هم ارتباط پیدا می‌کند، تصریح کرد: تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در حقیقت ادامه راه جهاداقتصادی است و برای تحقق آن باید تمامی اقشار و مسئولان به ویژه کارگران تلاش کنند تا کشور به خودکفایی و استقلال برسد.

خزاعی با اشاره به اینکه خودکفایی و متکی شدن بر خود، کشور را از بیگانگان بی‌نیاز می‌سازد، یادآور شد: دستیابی به استقلال در تمامی زمینه‌ها امروزه با توجه به تهدید و تحریم‌های دشمنان بسیار مهم و ارزشمند است و امروزه مردم به ویژه نسل جوان ثابت کردند که واژه تحریم دیگر نخ‌نما شده است.

معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه افزود: کارگران در گردش چرخه اقتصادی کشور نقشی مهم را ایفا می‌کنند.

محمد احترامی با بیان اینکه کارگران با تلاش مخلصانه و خدایی روزی حلال کسب می‌کنند، گفت: کارگران از دیرباز و در جنگ تحمیلی رشادت‌ها و جانفشانی‌های زیادی داشته که نمونه بارز آن سردار شهید عبدالحسین برونسی و هزاران شهید کارگر دیگر است.

وی ادامه داد: اما جامعه کارگری امروز در راه جهاداقتصادی و فرهنگی نیز با کارکردن صادقانه خویش در اعتلا و استقلال کشور نقش‌آفرینی می‌کنند.

معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی اظهار داشت: ترقی و پیشرفت‌های کشور در تمامی زمینه‌ها و کمال خانواده‌ها به نوعی با دستان کارگران محقق شده است.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول