اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس:

برخی کارگران حتی نمی‌توانند با مسئولان دیدار کنند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از کارگران چند ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند و اذعان دارند که نمی‌توانند با برخی از مسئولان استانی حتی دیدار کنند.

برخی کارگران حتی نمی‌توانند با مسئولان دیدار کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سید محمد کاظم حجازی ظهر امروز در جشن روز جهانی کارگر با بیان اینکه امروز دشمنان نظام چالش در امور اقتصادی کشور را هدف قرار داده‌اند، اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان با همکاری خاندان پهلوی و ایادی شاه در حوزه نفت وارد شدند که در آن مقطع کارگران با قطع تولیدات نفتی توانستند خدمت بزرگی را به مردم و جامعه ایران ارائه کنند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس نیز بسیاری از تشکل‌های کارگری با وجود مشکلات مالی زیاد بر اساس تکلیف و منویات بنیانگذار کبیر انقلاب در جبهه‌ها حضور یافته و به ادای وظیفه پرداختند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه به انتقاد از وضعیت مدیریتی استان پرداخت و خاطرنشان کرد: قرار نیست که شعار سال از زبان رهبر انقلاب بیان شود و در ادامه همه مدیران تنها بر تحقق این شعار تأکید کنند زیرا نقش مدیران در همه سطوح نظام مشخص شده است.

وی با تأکید بر اولویت داشتن انجام وظیفه گفت: نباید تنها سخنان رهبر را تکرار کرد، محدود بودن بضاعت کاری مدیران پذیرفتنی است اما نگرانی حوزه‌های تولید از حمایت ساختار گونه جدی است.

حجازی ادامه داد: چه کسانی متولی بودند که کارخانه کیوان به تعطیلی کشیده نشود و یا اینکه کارخانه فولاد اسدآباد پس از چند ماه افتتاح رونق گذشته خود را از دست بدهد.

وی با بیان اینکه چه کسی مسئول حقوق عقب مانده بخشی از کارگران است، گفت: همیشه ما نمی‌توانیم از زاویه تمجید و تعریف به کار خودمان نگاه کنیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خطاب به مسئولان استانی بیان کرد: چند مرتبه وقتی با مشکلات کارگران مواجه شدیم به دور از مسامحه کاری در مقابل مسئولان کشوری محکم و قاطع مسائل را مطرح کردیم.

وی گفت: از ابتدای سال که رهبر معظم انقلاب شعار تولید ملی را به مردم بیان کردند برنامه متفاوت نسبت به سال‌های قبل از جانب مدیران استان ارائه نشد.

حجازی خاطرنشان کرد: در حال حاضر درآمد یک خانواده کارگر همدانی در مقایسه با سایر استان‌ها به مراتب کمتر است، اینکه در اتاق خودمان بنشینیم و با نامه‌نگاری و مکاتبه درصدد حل مشکل اشتغال باشیم به نتیجه نخواهیم رسید.

وی گفت: مشکل کارخانه سامیکو صنعت را کدام‌یک از مسئولان حل کرد، در صحن مجلس موضوع را با رئیس جمهور، وزیر مربوطه و معاون رئیس جمهور مطرح کردیم تا مشکل حل شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس افزود: برخی از کارگران چند ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند و اذعان دارند که نمی‌توانند با برخی از مسئولان استانی حتی دیدار کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نوع نگاه در استان به بحث تولید به یک نگاه جدی تبدیل نشده است چراکه اگر این مهم رخ دهد جایگاه کارگر و کارفرما مفهوم پیدا می‌کند.

حجازی اضافه کرد: برخی از کارخانجات با سابقه 40 سال فعالیت و یا بیشتر، در حال تعطیلی هستند و از آن طرف نیز قادر به راه‌اندازی صنایع مادر و بزرگ نیستیم.

وی افزود: روزی که رئیس جمهور به همدان آمد و موضوع کسری همدان در سرمایه‌گذاری‌های کلان مطرح شد کسانی که در استان مسئولیت دارند با استدلال به دفاع از این خواسته نپرداختند.

نماینده مردم همدان در مجلس گفت: یک مجموعه در استان بلند نشد که دست قطعه‌سازان را در استان بگیرد تا حداقل برای 400 نفر شغل ایجاد شود.

وی در ارتباط با منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد خاطرنشان کرد: هیچگونه اقدام عملی برای راه‌اندازی این مجموعه صورت نگرفت و تنها با گذاشتن جلسه به دنبال حل مشکلات بودیم که نتیجه‌بخش هم نبود.

حجازی در پایان سخنان خود افزود: ما باید حق مردم را مطالبه کنیم و این درسی است که رهبری به ما داده است لذا نباید شعار امسال را مانند سال‌های قبل فقط تکرار کنیم.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول