اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هماهنگی شوراهای کار کردستان:

ایجاد اشتغال پایدار مهم‌ترین دغدغه کارگران است

خبرگزاری فارس: رئیس هماهنگی شوراهای کار کردستان گفت: فراهم کردن زمینه ایجاد امنیت شغلی و اشتغال پایدار مهم‌ترین دغدغه کارگران در سراسر کشور به ویژه کردستان است.

ایجاد اشتغال پایدار مهم‌ترین دغدغه کارگران است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، شاکر ابراهیمی بعد از ظهر امروز در بیست‌وسومین جشنواره امتنان از کارگران، بسیجیان کارگر و گروه‌های کار نمونه استان کردستان در سنندج با بیان اینکه با وجود تاکیدات دین مبین اسلام در آیات قرآن و همچنین در قانون اسلامی بر توجه ویژه به جایگاه کارگران برخی از مسئولان به جامعه کارگری توجهی ندارند، اظهار کرد: سال‌هاست که مسئولان مشکلات و خواسته‌های کارگران را می‌شنوند ولی به آنها توجهی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود تمام کم و کاستی‌ها کارگران همیشه با سکوت اعتراض‌های خود را اعلام می‌کنند و انتظار دارند مسئولین به مشکلات آنان رسیدگی کنند.

به گفته وی متاسفانه در حال حاضر بسیاری از واحدهای تولیدی طبق حقوق کار و کارگری فعالیت نمی‌کنند که باید این موضوع به صورت ویژه مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

رئیس هماهنگی شوراهای کار کردستان با بیان اینکه مسئولین به خوبی از مشکلات کارگران آگاه هستند، تصریح کرد: مسئولین باید در راستای حل مشکلات جامعه کارگری و خدمت به آنان دیدگاه خود را تغییر داده و رهنمودهای بزرگان دین و نظام را سرلوحه کار خود قرار دهند.

ابراهیمی با بیان اینکه متاسفانه دستمزد کارگران بر اساس تورم سال تعریف نمی‌شود، افزود: دولتمردان و سران نظام باید دستمزد کارگران را بر اساس تورم سال تعریف کنند نه بر اساس روز آخر سال چراکه حقوق کارگران به هیچ وجه جوابگوی نیازهای آنها نیست.

وی به وضعیت کارگران کارخانه نساجی کردستان نیز اشاره کرد و گفت: با وجود گذشت سال‌ها از فعالیت این کارخانه و فعالیت کارگران در شرایط سخت متاسفانه حق و حقوق کارگران این کارخانه طبق قانون کار پرداخت نشده و از مزایای سختی کار نیز بی‌بهره هستند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول