اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون آبیک:

کارگران راهگشای چالش‌های جامعه هستند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک کارگران را راهگشای چالش‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه دانست.

کارگران راهگشای چالش‌های جامعه هستند

ناصر شفیع‌آبادی امروز د‌ر گفت‌وگو با خبرنگار فارس آبیک اظهار کرد: کارگران در ارتقای سطح اقتصادی و افزایش ثروت ملی نقش بسزایی دارند.

وی افزود: اگر قشر عظیم و زحمتکش کارگر در جامعه نباشند، جامعه دچار چالش و خلأ می‌شود.

این مسئول داشتن جامعه‌ای پویا و پررونق را وابسته به بازار کار یعنی شرکای سه‌گانه دولت‌، کارگر و کارفرما برشمرد و گفت: بازار یک مقوله فرا ملی و فرا جناحی است که دخالت تمام دستگاه‌های دولتی را می‌طلبد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک با اشاره به نامگذاری امسال مقام معظم رهبری مبنی بر سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اذعان کرد: اگر مردم و مسئولان به این کلام نورانی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی اعتقاد راسخ و محکم داشته باشند، می‌توانند با تلاش و کوشش، فرمان ایشان را به طور عملی در جامعه پیاده کنند.

شفیع‌آبادی حمایت دولت از تولیدکنندگان و کارآفرینان و فراهم آوردن بسترهای لازم برای آنان را ضروری دانست و افزود: دولت باید با برطرف کردن چالش‌ها و بررسی مستمر ناکارآمدی برخی از قوانین، مشکلات و موانع بر سر راه تولید‌کنندگان داخلی را برطرف کند.

وی خاطرنشان کرد: کارگران و کارفرمایان نیز باید با آشنایی با فرهنگ کار و اصلاح آن و وجدان کاری بیش‌تر به کلام نورانی مقام معظم رهبری تحقق کامل ببخشند.

این مسئول جایگاه کار از دیدگاه اسلام را در هم‌ردیف عبادت و از دیدگاه روانشناسان و جامعه‌شناسان فعال کردن شخصیت اجتماعی و جوهر انسان یادآوری و اضافه کرد: کار سبب رشد و شکوفایی و زدودن تنبلی و مفسده از انسان می‌شود که البته ایجاد اشتغال کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی در جامعه را به همراه دارد.

* تعاونی‌های نیمه‌فعال کشاورزی آبیک فعال می‌شوند

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک در ادامه گفت‌وگو با اشاره به مصوبه اخیر هیئت دولت مبنی بر ایجاد اشتغال در حوزه کشاورزی تصریح کرد: تعاونی‌های نیمه‌فعال بخش کشاورزی این شهرستان را شناسایی و مشکلات آنان را بررسی و برطرف می‌کنیم تا بتوانند نسبت به دریافت تسهیلات بانکی و ایجاد اشتغال اقدام کنند.

شفیع‌آبادی ادامه داد: با فعال کردن تعاونی‌های بخش کشاورزی اشتغال مطلوبی را در شهرستان آبیک شاهد هستیم.

وی شهرستان آبیک را داری 72 تعاونی فعال، 79 تعاونی نیمه‌فعال و 61 تعاونی در دست اجرا عنوان کرد و گفت: 50 درصد از تعاونی‌ها د‌ر حوزه کشاورزی قرار دارند.

* فارس: دلیل اخراج کارگران از شرکت‌های قطعه‌سازان خودرو چیست؟

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک در پاسخ به این سؤال گفت: بنابر اظهارات اکثر کارفرمایان این شرکت‌های قطعه‌سازان خودرو تولیدات به ایران خودرو تحویل می‌دهند ولی به راحتی نقدینگی شرکت‌ها را پرداخت نمی‌کنند.

شفیع‌آبادی افزود: این موضوع با هم‌فکری مسئولان استانی د‌ر حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه برای بررسی، پیگیری و حل مشکلات واحدهای صنعتی، کشاورزی و خدماتی جلسه‌ای با حضور مسئولان و کارفرمایان این شرکت‌ها داریم، تصریح کرد: در زمینه آموزش و بازرسی از بنگاه‌های اقتصادی شهرستان آبیک برای ایجاد مصالحه و سازش بین کارگران و کارفرمایان امسال برنامه‌هایی را در دستور کار داریم.

این مسئول وضعیت اشتغال در شهرستان آبیک را نسبت به سایر شهرستان‌های کشور مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در سال گذشته، 1575 نفر در کاریابی‌‌های این شهرستان ثبت‌نام کرده‌اند، د‌ر حالی که نسبت به دو سال پیش از آن کاهش ثبت‌نام داشته‌ایم.

شفیع‌آبادی ادامه داد: در سال گذشته 992 نفر از سوی کاریابی‌ها به کار گمارده شده‌اند.

وی اضافه کرد: در سال گذشته برای 856 نفر فرصت شغلی از سوی شرکت‌های مستقر در شهرستان آبیک ایجاد شده است.

این مسئول یادآور شد: شهرستان آبیک دارای بیش از 17 هزار کارگر است که زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.

شفیع‌آبادی در خصوص جذب نیروهای بومی در شهرک صنعتی کاسپین گفت: جویندگان کار باید مهارت‌ها و توانمندی‌ها‌ی خود را ارتقا ببخشند و نیز مسئولان شهرستان آبیک نیز باید با اهرم‌ها‌ی تشویقی کارآفرینان منطقه را در جذب نیروهای بومی یاری رسانند.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول