اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان قزوین

کارگران و کارفرمایان در زیربنای اقتصادی کشور نقش بسزایی دارند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: کارگران و کارفرمایان در زیربنای اقتصادی کشور نقش بسزایی دارند.

کارگران و کارفرمایان در زیربنای اقتصادی کشور نقش بسزایی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین عصر امروز در جمع کارگران و کارفرمایان استان قزوین در جلسه‌ای که به مناسبت روز کارگر در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، اظهار کرد: کارگران و کارفرمایان در زیربنای اقتصادی کشور نقش بسزایی دارند و می‌توانند با تولید مطلوب کالاها ایران اسلامی را به خودکفایی برسانند.

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در حمایت از کار و سرمایه ایرانی افزود: این پیام مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی فقط نباید به صورت شعار باقی بماند بلکه باید تولید‌کنندگان و کارفرمایان به این شعار مهم تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی در جامعه جامه عمل بپوشانند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه قزوین به رعایت تولید کالاهای مرغوب توسط کارگران تأکید کرد و اضافه کرد: کارگران زحمتکش و مؤمن ایران اسلامی باید سعی و تلاش خود را در راستای تولید مطلوب، استاندارد کالاها و تولید کالاها همت گمارده تا کالاهای تولیدی آنها به بهترین شکل ممکن به دست مشتری برسد.

باریک‌بین به دیدگاه اسلام درباره کارگر اشاره و خاطرنشان کرد: کارگر در دیدگاه اسلام بسیار محترم و ارزشمند است به طوریکه رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار از کار و کارگر تجلیل کرده و خود آنها نیز کار می‌کردند و خود را کارگر می‌دانستند.

امام جمعه قزوین با اشاره به احادیث و روایات درباره کارکردن بیان کرد: در منطق اسلام کار کردن عبادت بوده و اگر با انگیزه کسب و درآمد حلال به جهت اداره آبرومندانه زندگی همراه باشد اجر و ثواب جهاد در راه خدا را برای آنان در پی دارد.

وی تصریح کرد: امامان و پیشوایان دین در سخن و در عمل به کار و اشتغال تأکید داشتند و از بیکاری به شدت دوری می‌کردند.

باریک‌بین به کارفرمایان سفارش کرد: کارفرمایان باید ضمن احترام به کارگران در محیط کاری با آنان به صورت مهربانی، عطوفت و اخلاق اسلامی برخورد کنند.

در ابتدای این دیدار مدیرکل کار و امور اجتماعی استان قزوین گزارشی از برنامه‌های هفته کارگر عنوان کرد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول