اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار تهران:

کارگران باید مسائل و مشکلاتشان را بیان کنند

خبرگزاری فارس: استاندار تهران گفت: کارگران باید خودشان مسائل و مشکلاتشان را بیان کنند و از چیزی نهراسند.

کارگران باید مسائل و مشکلاتشان را بیان کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، مرتضی تمدن شامگاه امروز به مناسبت روز جهانی کارگر با حضور در کارخانه لوله و تجهیزات سدید طی سخنانی در جمع کارگران این واحد صنعتی اظهار داشت: کارگران باید بتوانند با شجاعت و درایت مسائل و مشکلاتشان را بیان کنند و از هیچ چیزی حتی رسانه‌های بیگانه و BBC نهراسند.

تمدن افزود: کارگران ما آگاهانه و هوشیارانه مشکلات خودشان را بیان می‌کنند و هیچ گاه اجازه بهره‌برداری دشمنان از این سرزمین را نمی‌دهند، این قشر هر کجا که نیاز بوده و کشور احساس خطر کرده، پا به عرصه گذاشته و از سرزمین خود و نظام شکوهمند انقلاب اسلامی دفاع کرده‌اند.

استاندار تهران گفت: من با تمام وجود برای این کارگران زحمتکش تلاش می‌کنم و هر کجا که بتوانم خدمتی برایشان انجام بدهم دریغ نخواهم کرد، ما مسئولان باید دست به دست هم بدهیم و مسائل و مشکلات مردم به ویژه کارگران زحمتکش را برطرف کنیم.

وی بیان کرد: اگر زمانی حقوق کارمندان به تأخیر بیافتد، آسمان را به زمین می‌آورند، حال چطور می‌شود کارگری را که سه ماه حقوق نگرفته باشد، نگذاریم صدایش درآید.

مقام عالی دولت در استان تهران افزود: گروه صنعتی سدید یکی از شرکت‌هایی است که توسط بخش خصوصی اداره می‌شود، ولی اقدامات بسیار ارزنده و ارزشمندی را در زمینه‌های مختلف صنعت این سرزمین در دوران‌های مختلف برای کشور به انجام رسانده است.

استاندار تهران اظهار داشت: باید ظرفیت‌های موجود در کشور بیش‌تر مورد توجه و حمایت قرار گیرد و فرهنگ مصرف اجناس و کالاهای خارجی به فرهنگ مصرف کالاهای با کیفیت ایرانی تغییر یابد و این امر محقق نمی‌شود مگر با حمایت از صنایع و تولیدکنندگان داخلی و رفع موانع فرآروی تولید.

در این مراسم غلامرضا منوچهری مدیرعامل گروه صنعتی سدید نیز طی سخنانی با اشاره به مسائل و مشکلات پیش روی صنعت کشور اظهار داشت: متأسفانه طی چند سال اخیر صنعت کشور به ویژه در بخش لوله‌سازی بسیار مورد بی‌مهری قرار گرفته و با ورود بی‌رویه لوله‌های خارجی به کشور این صنعت دچار رکورد و مشکل شده است.

منوچهری افزود: در حال حاضر این شرکت با بیش از 600 نفر پرسنل تنها با 10 درصد ظرفیت تولید خود فعالیت می‌کند از این‌رو دچار مشکلات عدیده‌ای شده است.

وی گفت: در صورت همکاری سازمان‌ها و نهادهای دولتی و شرکت‌های ایرانی از صنعتگران و کالاهای ایرانی چرخه فعالیت کارخانجات به حرکت درآمده و مشکلات تولیدکنندگان برطرف خواهد شد.

افشار نماینده کارگران این شرکت تولیدی نیز با قدردانی از حضور مسئولان عالی‌رتبه دولتی در این کارخانه اظهار داشت: در حال حاضر بیش از سه ماه است که حقوق پرسنل این شرکت به تعویق افتاده و کارگران با مشکل امرار معاش می‌کنند ولی هیچ گاه دست از کار نکشیده و چرخ فعالیت را به حرکت درمی‌آورند.

نماینده کارگران سدید افزود: ارجاع کار و گرفتن سفارش از سوی دستگاه‌ها و نهادهای دولتی، گرفتن مطالبات و دیون شرکت از سفارش دهندگان و متعاقب آن پرداخت بدهی‌های شرکت از جمله مشکلات عمده این شرکت است که با آن مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: پیشنهاد تهاتر بدهی‌های این شرکت به سازمان‌های دولتی با مبلغ مطالبات این شرکت از سازمان‌های دولتی را به دست‌اندرکاران داده‌ایم و مورد موافقت رئیس جمهور محترم نیز قرار گرفته اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

در پایان این بازدید محمداسماعیل بیگی کارگر نمونه استان تهران و نفر اول کشور در زمینه تولید و بهینه‌سازی توربین‌های بادی که از کارگران این شرکت است مورد تقدیر استاندار تهران قرار گرفت و تعداد دیگری از کارگران نمونه این شرکت نیز با اهدای هدایای ارزنده‌ای تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول