اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زنجان:

سیاست‌زدگی از آفت‌های شوراهای اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه زنجان گفت: یکی از آفت‌های شوراهای اسلامی شهر و روستا سیاست‌زدگی است.

سیاست‌زدگی از آفت‌های شوراهای اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در همایش سالروز ملی بزرگداشت شوراهای اسلامی اظهار کرد: در حالیکه جامعه نیازمند کار و فعالیت برای توسعه است، سیاست‌بازی آفت جامعه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: ساز و کار اجرای شوراهای اسلامی در حال حاضر در کشور مطلوب است.

 

* اعمال سلیقه برخی افراد در شوراهای اسلامی مشهود است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه در برخی از مواقع اعضای شورا اعمال سلیقه می‌کنند، افزود:  از این امر باید به عنوان یکی از آفت‌های شوراها جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه زیر سئوال بردن مصوبات شورا از سوی برخی اعضا کار درستی نیست، تصریح کرد: باید همه اعضای شوراها به مصوبات تصمیم‌گیری شده احترام بگذارند.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: در قانون اساسی جمهوری اسلامی مردم به عنوان پایه اولیه مدیریت، تصمیم‌گیری و قانون‌گذاری محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه در یک سال باقی مانده از عمر دوره سوم شوراهای اسلامی ضروری است از این فرصت به نحو مطلوبی استفاده شود، خاطرنشان کرد: باید در این یک سال، خطوط استراتژیک برای تصمیم‌گیری‌های لازم مشخص شود.

 

*استفاده از فرصت خدمت به مردم ضروری است

 امام جمعه زنجان بر ضرورت استفاده از فرصت خدمت بیشتر به مردم تاکید کرد و گفت: باید برای خدمتگزاری بیشتر به مردم اقدامات مطلوبی انجام شود.

وی ضرورت استفاده از فرصت‌های باقی مانده برای شوراهای اسلامی شهر و روستا را از برنامه‌های اصلی این شوراها عنوان کرد و گفت: باید از توان و فرصت خدمتگزاری به مردم استفاده شود.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه ضرورت خدمت به مردم باید در باور افراد بگنجد، تصریح کرد: اگر باور خدمت به مردم در وجود افراد نهادینه شود، نوع خدمتگذاری به مردم نیز افزایش می‌یابد.

وی بر ضرورت توجه به تحقق شعار سال از سوی شوراهای اسلامی شهر و روستا تاکید کرد و افزود: باید در این فرصت از همه ظرفیت‌های شوراهای اسلامی برای تحقق شعار سال استفاده شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای تحقق شعار سال انجام شود، خاطرنشان کرد: همه افراد در جایگاه خود باید به وظایف خود به نحو مطلوبی عمل کرده  و اهداف نظام را دنبال کنند.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول