اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهرستان ورامین:

شورای شهر ورامین نمونه استان تهران شد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهرستان ورامین با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های شورای اسلامی ورامین گفت: شورای شهر ورامین در سال جاری به عنوان شورای نمونه استان تهران انتخاب شد.

شورای شهر ورامین نمونه استان تهران شد

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با اشاره به توجه ویژه شورای ورامین به مسائل فرهنگی اظهار داشت: در بهترین نقاط شهر زمین‌هایی برای مصلای نماز جمعه ورامین و خیرآباد اختصاص دادیم که دغدغه‌های فراوان آیت‌الله محمودی، نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین در این مورد برطرف می‌شود و کلنگ این زمین در چند هفته آینده زده می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی شورای شهر ورامین از غرس یک هزار و 400 نهال در ورامین خبر داد و گفت: به یاد یک هزار و 400 شهید شهرستان ورامین به همین میزان نهال‌هایی در ورامین غرس شد و هم‌اکنون این نهال‌ها به درختان تنومندی تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اهمیت ساخت مترو ورامین اظهار داشت: از همان ابتدا ما در شورا با قطار شهری مخالف بودیم و مترو می‌خواستیم که رئیس جمهور دستور آن را داد و عملیات اجرایی آن به‌زودی آغاز می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ورامین تصویب طرح جامع شهری را از دیگر اقدامات شورای شهر برشمرد و تاکید کرد: بحث انتقال راه‌آهن جزو این مصوبه بود و 13 وزیر آن را امضا کردند که راه‌آهنی که هم‌اینک از مرکز شهر عبور می‌کند به جنوب شهر منتقل شود و جای آن یک بلوار 45 متری احداث شود که باید بودجه این امر در دولت پیش‌بینی و در مجلس مصوب شود و ضمن درخواست از مسئولان کشوری برای تسریع در این امر یادآور شد پیگیری این مهم نیازمند پیگیری‌های نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: تحقق این مهم نیازمند بودجه فراوانی نیست و نیازمند 14، 15 متر راه‌آهن است و با توجه به اینکه همه مسئولان می‌گویند مردم ورامین بر نظام حق دارند، و همین انتقال راه‌آهن یکی از راه‌های ادای دین به این مردم است.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به نمونه شدن شورای شهر ورامین در استان تهران اظهار داشت: شورای شهر ورامین امسال به عنوان شورای شهر نمونه استان تهران برگزیده شد و در جلسه‌ای با حضور رئیس جمهور در وزارت کشور از این شورا تقدیر می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های علمی شورای شهر ورامین بیان داشت: راه‌اندازی دانشگاه علمی کاربردی در ورامین از افتخارات علمی شورای شهر است و این دانشگاه در حال حاضر ضمن داشتن دانشجویان فراوان، دارای متقاضی زیادی نیز هست و یک ساختمان زیبا در ورودی شهر به این دانشگاه اختصاص یافته است.

وی در ادامه از رایزنی با دانشگاه شهید بهشتی خبر داد و تاکید کرد: براساس رایزنی صورت گرفته با دانشگاه شهید بهشتی مقرر شد یکی از دانشکده‌های پزشکی دانشگاه شهید بهشتی در ورامین راه‌اندازی شود و طبق آن ورامین دارای دانشکده دولتی پزشکی می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ورامین تصریح کرد: هنگامی که شوراها در سال 78 تشکیل شدند بودجه شهرداری ورامین 9 میلیارد ریال بود و این در حالی است که بودجه سال جاری این نهاد به 270 میلیارد ریال ارتقا یافته است.

وی با اشاره به نحوه توزیع این بودجه خاطرنشان کرد: طبق قانون 60 درصد این بودجه باید هزینه جاری و 40 درصد هزینه عمرانی شود اما ما در شورای شهر سعی کردیم این رقم را برعکس کنیم و بر اساس آن 40 درصد هزینه جاری و 60 درصد هزینه عمرانی است.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به وضعیت موجود شهر گفت: در حال حاضر وضعیت شهر از نظر احداث پارک، فضا و مبلمان شهری، پیاده‌رو‌سازی و سایر فعالیت‌های عمرانی با گذشته قابل قیاس نیست و احداث جایگاه مکانیزه زباله و احداث یک پارک بزرگ با غرس نهال‌های متعدد از جمله اقداماتی است که در راستای پیگیری اعتراض مردم صورت گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ورامین در پایان با اشاره به برنامه‌های مهم این شورا در سال جاری عنوان کرد: رفع مشکل بزرگ ترافیک، کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی احداث پارکینگ عمومی در خیابان شهید محمودی و بهره‌برداری از کمربندی جنوبی شهر ورامین در حاشیه کانال آب تا پایان سال جاری از جمله اقدامات مهم این شورا در سال جاری است.

انتهای پیام/و10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول