اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر کرج خواستار شد

داشتن حق رأی اعضای شورای شهر در کمیسیون ماده 5

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر کرج خواستار اعطای امتیاز حق رأی به اعضای شوراها در کمیسیون ماده 5 شد.

داشتن حق رأی اعضای شورای شهر در کمیسیون ماده 5

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمود دادگو در مراسم گرامیداشت روز شوراها طی سخنانی اظهار داشت: یکی از نیازهای اصلی ساختار اداری کشورمان، برقراری مدیریت واحد است.

وی تصریح کرد: به طور قطع عدم بهره‌گیری از مدیریت واحد موجب می‌شود که بسیاری از مشکلات به صورت حل نشده باقی مانده و این در حالی است که با هماهنگی و تعامل می‌توانیم کاستی‌ها و نیازها را در سایه مدیریت واحد برطرف کنیم.

* لزوم تدوین و تصویب طرح جامع مدیریت شهری در کرج

این مسئول با تأکید بر اینکه تدوین و تصویب طرح جامع مدیریت شهری یکی از نیازهای ضروری مرکز استان البرز است،‌ گفت: تحقق این مهم با تعامل و همکاری دستگاه‌های مختلف و مدیریت کلان‌شهر کرج انجام خواهد شد.

دادگو تأکید کرد:‌ اعضای شورای اسلامی شهر کرج آماده همکاری برای تدوین این طرح هستند و خوش‌بختانه بخش‌ زیادی از کار نیز با تلاش بی‌وقفه اعضای شورا انجام شده است.

*‌ قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا نیازمند بازنگری است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد شوراها طی 3 دوره گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط امروز کشور و نیازها و توانمندی‌های موجود لازم است که قانون شوراها در کشور مورد بازنگری قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج اعلام کرد:‌ این موضوع بارها از سوی شورای شهر کرج در ملاقات با مسئولان عالی‌رتبه کشور به ویژه شورای‌عالی استان‌ها به‌ عنوان یک درخواست جدی مطرح شده است.

دادگو در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شوراها طی 3 دوره گذشته نقش مهمی در توسعه و پیشرفت کشور داشته‌اند که برای تأثیرگذاری بهتر، لازم است که اختیارات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور افزایش یابد.

وی ادامه داد: یکی از اختیاراتی که باید به اعضای شوراهای شهر داده شود، در کمیسیون ماده 5 است، چرا که در این کمیسیون تصمیم‌های مهمی برای مدیریت شهری اتخاذ می‌شود که با توجه به شناخت اعضای شوراها از نیازهای هر منطقه لازم است در کمیسیون فوق دارای حق رأی باشند.

نماینده مردم مرکز استان البرز در شورای شهر کرج تأکید کرد: به طور قطع افزایش اختیارات اعضای شوراها موجب می‌شود که تصمیم‌های اتخاذ شده در حوزه مدیریت شهری با کار کارشناسی بهتر و استفاده از عقل جمعی اتخاذ شده و کارآیی بیش‌تری داشته باشد.

لازم به توضیح است، مراسم گرامیداشت روز شوراها با حضور مسئولان شهرستان کرج مرکز استان البرز و فرماندهان نظامی برگزار شد.

این مراسم به مناسبت فرارسیدن این روز و به میزبانی اعضای شورای اسلامی شهر کرج برگزار شد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول