اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به صورت سالانه در قزوین انجام می‌شود

برگزاری جشنواره‌های ملی خوشنویسی با هدف توسعه و اشاعه هنر خوشنویسی

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از برگزاری سالانه جشنواره‌های ملی خوشنویسی در قزوین با هدف توسعه و اشاعه هنر خوشنویسی در کشور و دیگر کشورهای علاقه‌مند خبر داد.

برگزاری جشنواره‌های ملی خوشنویسی با هدف توسعه و اشاعه هنر خوشنویسی

محمدحسین شفیعی‌ها امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: اشاعه و توسعه هنر خوشنویسی قزوین از برنامه‌های اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین است که در راستای این هدف، هر ساله جشنواره‌های ملی خوشنویسی در قزوین برگزار می‌شود.

* برگزاری اختتامیه جشنواره ملی خوشنویسی نگارش خطبه غدیر در دهه فجر

وی افزود: معرفی قزوین به عنوان یکی از پایگاه‌های منحصر به فرد خوشنویسی کشور و اهداف محتوایی و معنایی از دلایل برگزاری نخستین جشنواره ملی خوشنویس نگارش خطبه غدیر است که اختتامیه آن در دهه فجر برگزار می‌شود.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: به دلیل اهمیت حادثه غدیرخم به عنوان حادثه‌ای که به امر خداوند در حجة‌الوداع توسط پیامبر اکرم(ص) انجام شد و بحث جانشینی و استمرار اهداف رسالت پیامبر، نخستین جشنواره ملی خوشنویسی نگارش خطبه غدیر در قزوین برگزار شده است.

شفیعی‌ها با تأکید بر ضرورت تبیین حادثه غدیر با روش‌های گوناگون، خاطرنشان کرد: یکی از روش‌های مطلوبی که می‌تواند حادثه عظیم غدیر را به مردم بشناساند، خوشنویسی است تا خوشنویسان بیانات گوهر‌بار رسول اکرم(ص) را با قلم خود و در تابلوهای زیبا در معرض دید عموم مردم قرار دهند.

وی عنوان کرد: بازدیدکنندگان از آثار خوشنویسی در رابطه با حادثه غدیر باید علاوه بر زیبایی تابلوها به محتوای عمیق این آثار نیز دقت کنند و موضوع امامت را در تفکر خود نهادینه کنند.

* رونق خوشنویسی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در رابطه با اشاره به رونق هنر خوشنویسی پس از انقلاب به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، بیان کرد: پیش از انقلاب دوره افول خوشنویسی و رکود این هنر بود و یکی از افتخارات جمهوری اسلامی این است که خوشنویسی بعد از انقلاب تکامل پیدا کرده و در جامعه گسترش یافته است.

شفیعی‌ها ادامه داد: میزان کمی خوشنویسان امروز با تعداد آن با پیش از انقلاب قابل مقایسه نیست و جوانان زیادی اعم از دختر و پسر علاقه‌مند به هنر خوشنویسی شده‌اند و میزان رتبه ممتاز خوشنویسی نیز هم در استان قزوین و هم در کشور رشد قابل توجهی داشته است.

وی در رابطه با برنامه‌های این اداره‌ کل در رابطه با گسترش خوشنویسی در کشور تصریح کرد: اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین که پایتخت هنر خوشنویسی کشور است با برقرار شدن دوسالانه ملی خوشنویسی به عنوان تنها دوسالانه معتبر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که دبیرخانه آن در قزوین قرار دارد امید دارد تا در راستای توسعه بیشتر این هنر و ارتباط با دیگر کشورهای اسلامی و عضو اکو که علاقه‌مند به هنر خوشنویسی هستند گام بردارد.

انتهای پیام/ج20/گ2000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول