اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

از چهارم تا 11 آذرماه؛

جشنواره خوشنویسی "هل اتی" در کاشان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست انجمن خوشنویسان شعبه کاشان از برگزاری سومین جشنواره خوشنویسی با عنوان "هل اتی" در این شهرستان خبر داد.

جشنواره خوشنویسی "هل اتی" در کاشان برگزار می‌شود
احمد خوش‌حساب امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: سومین جشنواره خوشنویسی هل‌اتی در چهار قالب خوشنویسی شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث برگزار می‌شود.
وی افزود: سومین جشنواره خوشنویسی هل اتی ابتدا به صورت اینترنتی ثبت‌نام می‌شود و هنرمندان آثارخود را با فرمت مخصوص اعلام شده در فراخوان روی سی‌دی ارسال و پس از بازبینی آثار توسط هیئت داوران آثار برتر انتخاب و معرفی می‌شود.
سرپرست انجمن خوشنویسان شعبه کاشان شرایط حضور در این جشنواره را حداکثر یک اثر 50 در 70  اعلام و تصریح کرد: هر نفر فقط در یکی از رشته‌های خوشنویسی می‌تواند شرکت کند و آثار ارسالی باید همراه با قاب، استفاده نکردن از ترکیب‌بندی‌های تقلیدی صرف و کپی‌برداری از آثار استادان و ارسال اولیه آثار در قالب لوح فشرده  از دیگر شرایط آثار ارسالی به این جشنواره است.
وی مهلت ارسال آثار را حداکثر تا 20 آبان، بازبینی آثار تا 22 و اعلام نتایج اولیه راه‌یافتگان به بخش مسابقه را 23 ماه جاری ذکر و عنوان کرد: آثار ارسالی به دبیرخانه باید مربوط به سال 90 بوده و در جشنواره دیگری شرکت داده نشده باشد.
خوش‌حساب، اعتلای فرهنگ و هنر خوشنویسی، تشویق هنرمندان این عرصه در رهروی از نور ولایت و امامت امیرمومنان علی (ع)، ارج نهادن هنرمندان به خلوص امیرمؤمنان و عمل به آنچه از او آموخته و تأثیر پذیرفته، تعالی خالصانه در راستای هنر خوشنویسی به عنوان هنری ایرانی و اسلامی را از اهداف این جشنواره برشمرد.
وی همچنین ایجاد گردهمایی و همدلی میان هنرمندان، معارفه هنرمندان نخبه و استادان برتر کشور و استان و معرفی آثار خوشنویسی آنان در راستای انتقال تجربیات هنری اساتید به هنرجویان علاقمند این رشته و ایجاد بستری مناسب به منظور بروز خلاقیت هنری و شناسایی هنرمندان جوان و خلاق را از دیگر اهداف سومین جشنواره خوشنویسی هل اتی ذکر کرد.
سرپرست انجمن خوشنویسان شعبه کاشان یادآور شد: نمایشگاهی از آثار برگزیده هنرمندان خوشنویس کاشانی از 28 آبان تا چهارم آذرماه دائر می‌شود.
وی با اشاره به اهدای تندیس جشنواره، گواهی شرکت در جشنواره، لوح تقدیر و جوایز نفیس فرش‌های ماشینی به نفرات برگزیده این جشنواره، اضافه کرد: سومین جشنواره خوشنویسی هل اتی با وجود استانی بودن در حد و اندازه‌های کشوری برگزار می‌شود.
سومین جشنواره خوشنویسی هل اتی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته حمایت و نظارت هنرمندان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ریسندگی خاطره، فرش مهریس ماندگار، فرش فرخ سپهر و کانون تبلیغاتی صوفیا از چهارم تا 11 آذرماه در تالار فرهنگ شهرستان کاشان برگزار می‌شود.
انجمن خوشنویسان شعبه کاشان از سال 1366 تأسیس و در حال حاضر این انجمن دارای 50 هنرمند ممتاز، 10 هنرمند فوق ممتاز به علاوه چندین استاد است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول