اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌جنوبی خبر داد

آمادگی خراسان‌جنوبی برای توسعه روابط مشترک با ژاپن

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌جنوبی گفت:‌ مجموعه خراسان‌جنوبی آمادگی کامل برای توسعه روابط مشترک با کشور ژاپن را دارد.

آمادگی خراسان‌جنوبی برای توسعه روابط مشترک با ژاپن

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید پیش از ظهر امروز در دیدار با سفیر ژاپن اظهار داشت:‌ این دو کشور آسیایی دارای اشتراکات فرهنگی، علمی، تکنولوژی و فناوری هستند که این اشتراکات می‌تواند زمینه همکاری‌های بیشتری را فراهم کند.

وی ادامه داد: بین این دو کشور نگاه‌های نزدیکی وجود دارد و می‌توان با تکیه بر مشترکات در توسعه روابط تلاش بیشتری صورت گیرد.

استاندار خراسان‌جنوبی اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی توسعه پرشتابی در کشور به وجود آمده است و اشاره سفیر ژاپن به این مسئله نشانه انصاف این افراد است چرا که در کشور ما شاهد توسعه متوازنی در بخش‌های روستایی و شهری بعد از انقلاب بودیم.

رشید تصریح کرد: برای توسعه روابط می‌توان از حضور مسئولان ژاپن در استان و اعزام هیئت‌هایی از بخش‌های دولتی و خصوصی استان به ژاپن استفاده کنیم تا در بخش‌های مختلف به ویژه کشاورزی بتوانیم شاهد توسعه روابط باشیم.

وی ادامه داد: در ایران دولت برای خدمت‌رسانی به مردم اقدامات زیادی را انجام داده است و خدمت‌رسانی از جمله ارزش‌های انسانی است که بین ایران و ژاپن مشترک است.

استاندار خراسان‌جنوبی به موقعیت استان اشاره کرد و گفت: خراسان‌جنوبی دارای 670 هزار نفر جمعیت است که 95 هزار کیلومتر وسعت دارد و یک استان دانشگاهی است که می‌توان از این ظرفیت علمی نیز در پیشبرد اهداف استفاده کنیم.

رشید تصریح کرد: ما در استان 13 سال است که با خشکسالی مواجه هستیم و این خشکسالی سبب شده که معیشت مردم با مشکلاتی مواجه باشد ولی از طرف دیگر دولت اعتبارات خوبی برای این مسئله پیش‌بینی کرده تا گوشه‌ای از مشکلات جبران شود.

وی ادامه داد: خراسان‌جنوبی دارای 460 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان است و پذیرای جمع زیادی از مهاجران افغانی در سال‌های اولیه بوده است که امکانات درمانی و آموزشی برای این افراد فراهم شده است.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول