اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر ژاپن در ایران:

تحریم‎ها بر روابط ایران و ژاپن تأثیری ندارد / روابط تجاری خود را با ایران همچنان حفظ می‎کنیم

خبرگزاری فارس: سفیر ژاپن در ایران گفت: تحریم‎هایی حاکم در دنیا بر علیه ایران تأثیری بر روابط ایران و ژاپن ندارد.

تحریم‎ها بر روابط ایران و ژاپن تأثیری ندارد / روابط تجاری خود را با ایران همچنان حفظ می‎کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر کین ایچی کومانو صبح امروز در نشست با استاندار بوشهر اظهار داشت: تحریم‌ها ظرفیت و قدرت ایران را تقویت کرده است و تقریبا تمام کمپانی‌هایی که در ایران فعال هستند از کمپانی‌هایی هستند که با همه کشورهای دنیا داد و ستد دارند.

وی تصریح کرد: طبیعی است که این کمپانی‎ها همیشه به فکر منافع خود باشند و اگر کشورهای طرف رابطه اقتصادی این کمپانی‌ها از جمله آمریکا قوانینی وضع کنند آنها نیز متأثر از این قوانین می‎شوند، اما ما روابط تجاری خود را با ایران همچنان حفظ می‎کنیم.

کومانو افزود: این تحریم‎ها دیر یا زود از بین می‎رود و زمانی می‌رسد که مانند گذشته روابط اقتصادی خود را با ایران به اوج برسانیم.

سفیر وابسته اقتصاد ژاپن در ایران یادآور شد: استان بوشهر از نظر اقتصادی بویژه در عرصه‎های نفت و گاز و پتروشیمی، صیادی و کشاورزی ظرفیت‎های بسیار بالایی دارد.

وی اضافه کرد: به دلیل مصرف بالای ماهی و میگو در ژاپن حدود 40 درصد واردات ماهی و میگوی دنیا مربوط به این کشور انجام است و هر چند ظرفیت تولید این آبزیان در ژاپن وجود دارد ولی این میزان تولید پاسخگوی جمعیت 125 میلیون نفری ژاپن با مصرف بالای ماهی و میگو نیست.

کومانو بیان کرد: روابط بین ایران و ژاپن به بیش از 130 سال پیش بازمی‌گردد و تازه نیست و به دنبال گسترش این روابط هستیم.

سفیر وابسته اقتصاد ژاپن در ایران گفت: امید به زندگی در ژاپن در بین زنان 87 سال و در بین مردان 83 سال است و متوسط تعداد افراد در خانواده در گذشته مثل خانواده‎های ایرانی بود اما اکنون اکثر خانواده‌های ژاپنی فقط از زن و مرد تشکیل شده‎اند و فرزندی ندارند.

کومانو خاطر نشان کرد: پیش‌بینی شده است تا 50 سال آینده با ادامه این روند جمعیت ژاپن نصف می‎شود و در همین راستا سیاستمداران ژاپنی بیکار ننشستند و با سیاستگذاری‎های مختلف از جمله حمایت‎های مالی مناسب از فرزندان بویژه فرزندهای دوم و سوم به بالا خانواده‎های ژاپنی را به افزایش فرزند تشویق می‎کنند.

سفیر وابسته اقتصاد ژاپن در ایران با اشاره به بازدید خود از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در بوشهر یادآور شد: کمپانی‌های متعددی در این منطقه مشغول به فعالیت هستند و سرمایه‎گذاری کرده‎اند و بازدیدها از این منطقه نشان‌دهنده عظمت کار و بالا بودن پتانسیل استان در این عرصه مهم و تاثیرگذار اقتصادی است.

وی در ارتباط با نیروگاه اتمی بوشهر اظهار داشت: راه‎اندازی نیروگاه اتمی بوشهر نقطه قوتی برای استان بوشهر است اما با توجه به تاثیر نیروگاه اتمی در حادثه سونامی که سال پیش در ژاپن روی داد، امیدواریم تدابیر امنیتی لازم برای نیروگاه اتمی بوشهر اندیشیده شده باشد تا با وقوع حادثه‎ای، شاهد خسارت‎هایی نظیر خسارت‎های نیروگاه اتمی ژاپن نباشیم و این امر برای سرمایه‎گذاران خارجی بسیار با اهمیت است.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول