اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر ژاپن در ایران:

مناطق زلزله‌زده ژاپن پیشرفته‌ترین شهرها می‌شوند/ 750 ژاپنی در ایران زندگی می‌کنند

خبرگزاری فارس: سفیر ژاپن در ایران گفت: قصد داریم، مناطق زلزله‌زده ژاپن را به گونه‌ای بسازیم که از نظر علمی، خدماتی و دفاعی پیشرفته‌ترین مناطق در این کشور و جهان باشند.

مناطق زلزله‌زده ژاپن پیشرفته‌ترین شهرها می‌شوند/ 750 ژاپنی در ایران زندگی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، کین‌ایچی کومانو پیش از ظهر امروز در حاشیه دیدار با استاندار کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ژاپن به مرحله بازسازی مناطق زلزله‌زده وارد شده، اما بازسازی‌ها تمام نشده است.

وی با اشاره به اینکه همدردی مردم ایران و جهان برای ایجاد روحیه در مردم حادثه دیده ژاپن بسیار موثر بوده است، تصریح کرد: خسارت‌ها در ژاپن فوق‌العاده زیاد و ناراحت‌کننده بود.

کومانو به سفر خود به یکی از مناطق آسیب دیده ژاپن در ماه‌های گذشته اشاره کرد و افزود: ما وارد مرحله بازسازی شده‌ایم و یک ایده مشترک داریم که این مناطق را به گونه‌ای بسازیم تا از نظر علمی، خدماتی و دفاعی پیشرفته‌ترین مناطق در ژاپن و جهان باشند.

وی از برگزاری همایشی به مناسبت سالروز حادثه سونامی ژاپن در سفارتخانه‌های این کشور در دیگر کشورهای جهان خبر داد و تصریح کرد: در این همایش با قدردانی از همدردی مردم کشورهای مختلف، میزان پیشرفت بازسازی را در قالب‌های مختلف از جمله عکس و پانل نشان می‌دهیم.

کومانو عنوان کرد: علاوه بر مخاطبان ایرانی، سفیران مقیم تهران و نمایندگان جامعه ژاپنی مقیم تهران در همایش مذکور حضور دارند و از استاندار کرمان و فرماندار بم برای شرکت در این همایش دعوت به عمل می‌آید.

وی ابراز داشت: 750 ژاپنی در ایران زندگی می‌کنند که بیشتر آنها در تهران سکونت دارند و حدود 20 نفر از این افراد در دانشگاه‌های ایران دانشجو هستند.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول