اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اول سفارت ژاپن در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس استان اصفهان:

ژاپن آمادگی برگزاری هفته فرهنگی اصفهان را دارد

خبرگزاری فارس: دبیر اول سفارت ژاپن در ایران گفت: دولت ژاپن آماده است تا مشابه هفته فرهنگی ژاپن را با عنوان هفته فرهنگی اصفهان در ژاپن برگزار کند.

ژاپن آمادگی برگزاری هفته فرهنگی اصفهان را دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، کوئیچی ناکائو در حاشیه سفر خود به اصفهان برای برگزاری هفته ژاپن در اصفهان، از دفتر خبرگزاری فارس در استان اصفهان بازدید کرد.
وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این استان اظهار داشت: برنامه هفته فرهنگی ژاپن در موزه هنرهای معاصر اصفهان برگزار می‌شود.
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و فرهنگی سفارت ژاپن در ایران افزود: برگزارکننده اصلی این برنامه سفارت ژاپن در جمهوری اسلامی ایران است و علاوه بر آن گروه هنری "گون‌ئن" که سابقه‌ای 50 ساله در ژاپن دارد، برنامه‌های مختلفی اجرا می‌کند.
وی در ادامه صحبت‌های خود به مهم‌ترین اهداف برگزاری این هفته فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: حضور هنرمندان ژاپنی در شهر تاریخی اصفهان، آشنایی و تجربیات فرهنگی ژاپن در میان مردم اصفهان را به همراه دارد و علاوه بر آن با برگزاری چنین برنامه‌هایی روابط دوستانه ایران و ژاپن در عرصه فرهنگی تقویت می‌شود.
ناکائو پیام قدردانی و تشکر مردم ژاپن از مردم ایران به دلیل کمک‌های انسان‌دوستانه در سونامی سال 2011 ژاپن را از اهداف دیگر برگزاری این هفته فرهنگی در اصفهان برشمرد.
وی در ادامه اظهار داشت: در این هفته با برپایی نمایشگاهی از طریق نقاشی و تصاویر کودکان مناطق آسیب دیده، بهبود این مناطق را به مردم اصفهان نشان می‌دهیم.
دبیر اول سفارت ژاپن در ایران با اشاره به اینکه برگزاری این هفته فرهنگی در شهر اصفهان دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است، اضافه کرد: این هفته فرهنگی برای نخستین بار است که در شهر اصفهان برگزار می‌شود و البته این هفته فرهنگی در گذشته چند بار در تهران برگزار شده بود اما در سایر استان‌ها این موضوع برای نخستین بار است که اجرایی می‌شود.
وی اضافه کرد: علاوه بر این برنامه‌ها، هفت نفر از اعضای کانون هنری "گون‌ئن" در اصفهان حاضر می‌شوند و از این افراد نزدیک به 50 کار هنری چون نقاشی ژاپنی، گل‌آرایی و مجسمه‌سازی به نمایش گذاشته می‌شود.
ناکائو برگزاری نمایشگاه نقاشی توسط این گروه را از دیگر برنامه‌های این هفته فرهنگی دانست و گفت: این گروه در روزهای 29 و 30 دی‌ماه جاری نمایشگاه نقاشی برگزار می‌کنند و علاوه بر آن مراسم چای نیز به مدت سه روز از 28 تا 30 دی‌ماه برگزار می‌شود.
وی نمایشگاهی حاوی نقاشی کودکان مناطق آسیب ‌دیده و 27 عکس از مناطق آسیب ‌دیده و اسباب‌بازی سنتی ژاپن را از دیگر برنامه‌های این هفته فرهنگی در اصفهان دانست.
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و فرهنگی سفارت ژاپن در ایران برگزاری کارگاه گل‌آرایی توسط خانم "پری پزشکی" که مربی ایرانی است و مدت 15 سال در کشور ژاپن ساکن بوده را نیز از دیگر برنامه‌های در دست اجرا برای این هفته نام برد.
وی در ادامه با بیان اینکه 80 نقاشی کودکان از مناطق آسیب‌ دیده در این مدت به نمایش گذاشته می‌شود، افزود: هر یک از کودکان اصفهانی که علاقه‌مند به فرستادن پیام به کودکان مناطق آسیب‌ دیده هستند، می‌توانند براساس فرم‌هایی که طراحی شده است پیام خود را به کودکان ژاپن ارسال کنند.
ناکائو در پاسخ به این سؤال که آیا قرار است تا هفته فرهنگی اصفهان نیز در یکی از شهرهای کشور ژاپن برگزار شود، گفت: این موضوع به مسئولان فرهنگی و هم‌چنین وزارت خارجه ایران مربوط می‌شود تا برای برگزاری آن در ژاپن ابراز علاقه کرده و درخواست بدهند.
وی اضافه کرد: دولت ژاپن آماده است تا مشابه این هفته فرهنگی را با عنوان هفته فرهنگی اصفهان در ژاپن برگزار کند.
انتهای پیام/صا10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول