اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به مثبت اعلام شدن تست دوپینگ ورزشـکار قزاقستان

مدال نقره مسابقات ژاپن به پاورلیفتینگ‌کار چهارمحال و بختیاری رسید

خبرگزاری فارس: با توجه به مثبت اعلام شدن تست دوپینگ ورزشـکار قزاقستان در مسابقات پاورلیفتینگ آسیایی ژاپن مدال نقره این مسابقات به پاورلیفتینگ‌کار چهارمحال و بختیاری رسید.

مدال نقره مسابقات ژاپن به پاورلیفتینگ‌کار چهارمحال و بختیاری رسید

صادق صالحی، ورزشکار پاورلیفتینگ‌کار چهارمحال و بختیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: با توجه به مثبت اعلام شدن تست دوپینگ ورزشـکار قزاقستان در مسابقات پاورلیفتینگ آسیایی ژاپن موفق شدم مدال نقره این مسابقات را به دست آورم.

وی با بیان اینکه در وزن 95 کیلوگرم در این مسابقات شرکت کرده است، گفت: با اعلام دوپینگ ورزشکار قزاقستان مدال نقره و عنوان نایب قهرمانی این وزن نصیب من شد.

صالحی با اشاره به برنامه‌های آتی خود برای شرکت در مسابقات کشوری و آسیایی، گفت: مسابقات قهرمانی آسیا که اردیبهشت ماه سال جاری به میزبانی کشور هندوستان برگزار می‌شود که من در وزن 93 کیلوگرم در این مسابقات وزنه خواهم زد.

به گفته این ورزشکار پاورلیفتینگ‌کار چهارمحال و بختیاری، پاورلیفتینگ نمایشی از قدرت محض انسان در پیکار با جاذبه زمین است، این ورزش از سه حرکت اسکوات، پرس سینه و لیفت مرده تشکیل شده است که به مجموع این سه حرکت پاورلیفتینگ می‌گویند.

صالحی اسکوات را قرار دادن هالتر در پشت گردن و یک بار نشستن و برخواستن برشمرد و افزود: پرس سینه بر روی میز پرس سینه به پشت خوابیدن و یک بار آوردن هالتر تا امتداد سینه‌ها، مکث کردن و بالا بردن است، لیفت مرده نیز بلند کردن هالتر از روی زمین تا بالای زانو با کمر صاف است.

وی ادامه داد: ورزش پاورلیفتینگ در سال 1964 میلادی در کشور آمریکا به رسمیت شناخته شد و در همان سال نخستین دوره مسابقات قهرمانی ملی در این رشته برگزار شد و پس از آمریکا به فاصله کوتاهی کشور انگلستان مسابقات این رشته ورزشی را در سطح ملی برگزار کرد و بتدریج در سایر کشورهای جهان مسابقاتی در زمینه این رشته ورزشی برگزار شد.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول