اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر:

مناسبات تجاری و اقتصادی ایران و ژاپن گسترش می‌یابد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر گفت: مناسبات تجاری و اقتصادی ایران و ژاپن گسترش می‌یابد.

مناسبات تجاری و اقتصادی ایران و ژاپن گسترش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه رسول زارعی عصر سه‌شنبه در نشست سفیر ژاپن با مسئولان استان بوشهر و منطقه ویژه پارس اظهار داشت: پارس جنوبی از مهم‌ترین مراکز نفت و گاز است و در سال جاری شاهد رشد خوبی در صنعت نفت هستیم.

وی افزود: تلاش برای توسعه همه‌جانبه منطقه ویژه و استان بوشهر از مهم‌ترین اولویت‌هاست و تمام توان خود را در این راستا به کار می‌گیریم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر با اشاره به اهمیت روابط ایران و ژاپن خاطر نشان کرد: خوشحالیم از اینکه امروز میزبان سفیر کشور دوست و برادر ژاپن در استان بوشهر و در قطب انرژی کشور هستیم و امیدواریم این سفر مقدمه‌ای برای گسترش توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور و تداوم همکاری‌های مؤثر دوجانبه باشد.

زارعی افزود: معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان بوشهر و این بخش مهم و استراتژیک، نقش مهمی در توسعه مراودات و تفاهم‌های دو کشور ایجاد می‌کند و امیدوار هستیم شاهد توسعه همه‌جانبه روابط ایران و ژاپن باشیم.

وی اذعان کرد: ایران اسلامی از روابط دوجانبه با ژاپن در حوزه‌های مختلف استقبال می‌کند و تلاش داریم این روابط گسترش یابد.

عصر سه‌شنبه سفیر ژاپن در جمهوری اسلامی ایران به همراه وابسته اقتصادی این سفارتخانه با هدف بازدید و آشنایی با توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و پیشرفت‌های صنعتی و اقتصادی استان بوشهر وارد عسلویه شد و از تاسیسات صنعت نفت بازدید کرد.

سفیر ژاپن در بدو ورود به عسلویه مورد استقبال مدیرعامل و برخی مدیران سازمان منطقه ویژه پارس، مقامات استانداری بوشهر، نماینده وزارت امور خارجه در استان بوشهر و برخی مقامات محلی قرار گرفت.

سفیر ژاپن عصر امروز همچنین از فازهای 6، 7 و 8 پارس جنوبی، پتروشیمی برزویه و شهر تاریخی سیراف بازدید کرد.

شرکت در کارگروه اقتصادی استان بوشهر، دیدار با استاندار بوشهر، بازدید از تاسیسات بندری و کشتی‌سازی صدرا، پارک علم و فناوری خلیج فارس و همچنین دانشگاه خلیج فارس بوشهر از مهم‌ترین برنامه‌های سفر سفیر ژاپن به استان بوشهر در روز چهارشنبه دهم اسفند است.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول