اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

درصدد ارتباط خواهرخواندگی اصفهان با شهر کیوتوی ژاپن هستیم

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: ما درصدد هستیم تا با شهر کیوتوی ژاپن ارتباط خواهرخواندگی برقرار کنیم.

درصدد ارتباط خواهرخواندگی اصفهان با شهر کیوتوی ژاپن هستیم
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکراصفهانی در آیین افتتاحیه هفته فرهنگی ژاپن با اشاره به ارتباط دو کشور ایران و ژاپن اظهار داشت: کشور ایران در طول تاریخ ارتباط خوب و حسنه‌ای از جمله فرهنگی با کشور ژاپن داشته که این امر موجب بسط و گسترش روابط این دو کشور در دیگر زمینه‌ها نیز می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی ژاپن در اصفهان ادامه داد: گام اساسی برای پرداختن به این تعاملات و نزدیکی این دو کشور برگزاری این چنین برنامه‌هایی است.
استاندار اصفهان از تاریخ و جغرافیای اصفهان و زیرساخت‌های صنعتی و علمی این شهر سخن گفت و افزود: با توجه و تمرکز به حوزه فرهنگ و هنر اصفهان و صحبت‌هایی که با سفیر ژاپن انجام شد فرصتی در آینده به وجود بیاید که هفته فرهنگ اصفهان در ژاپن هم برگزار شود.
وی با اشاره به ارتباط نزدیک اصفهان با دیگر شهرهای جهان اضافه کرد: اصفهان با 14 شهر دنیا ارتباط خواهرخواندگی دارد که این امر زمینه تعاملات بیشتری را فراهم کرده است.
ذاکراصفهانی تاکید کرد: برگزاری هفته فرهنگی ژاپن در اصفهان حداقل شناخت و آشنایی را در ابعاد مختلف در بخش‌هایی از فرهنگ و هنر ژاپن برای مردم ما به همراه می‌آورد.
وی از تاریخ اصفهان سخن گفت و ادامه داد: اصفهان ریشه در عمق تاریخ دارد و با داشتن ظرافت‌های بسیار زیاد و جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی، زیبایی خاصی در میان سایر شهرهای دنیا دارد.
استاندار اصفهان با اشاره به تاریخ عصر آل‌بویه، سلجوقیان و صفوی تصریح کرد: اصفهان در این سه دوره پایتخت ایران بوده، که این سه دوره از دوره‌های روشن تاریخ فرهنگ، هنر و نقطه اوج فرهنگ ایرانی بوده و دستاوردهای زیادی را برای ما به همراه داشته است.
وی با اشاره به فرهنگ کشور ژاپن اظهار داشت: این کشور ریشه در عمق تاریخ دارد و مردم کشور ما نیز همواره با کشور ژاپن آشنا هستند.
ذاکر اصفهانی تصریح کرد: علاوه بر تاریخ ژاپن، مردم و دانشگاهیان ما با تاریخ مبارزات کشور ژاپن، فلسفه این کشور و تفکرات کنفسیوس و فلسفه شرق آشنا هستند.
وی از تعاملات مسئولان دو کشور سخن گفت و افزود: ما درصدد هستیم تا با شهر کیوتوی ژاپن ارتباط خواهرخواندگی برقرار کنیم.
انتهای پیام/صا10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول