اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با امضای قراردادی

ژاپنی‌ها در آذربایجان‌شرقی کارگاه تولید و فرآوری عرقیجات گیاهی احداث می‌کنند

خبرگزاری فارس: قرارداد پروژه احداث و تجهیز کارگاه تولید و فرآوری عرقیجات گیاهی و عمل‌آوری سرکه، بین سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی و سفارت ژاپن امضا شد.

ژاپنی‌ها در آذربایجان‌شرقی کارگاه تولید و فرآوری عرقیجات گیاهی احداث می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، قرارداد همکاری فی‌ ما‌بین جمهوری اسلامی ایران و ژاپن با عنوان پروژه GGP در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با حضور کین ایلچی کومانو سفیر ژاپن در جمهوری اسلامی ایران با حضور معاون ترویج و آموزش سازمان تحقیقات کشاورزی، رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی، مدیرکل دفتر امور زنان روستایی و عشایری، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان و کارشناس مسئول امور زنان روستایی سازمان منعقد شد.

پیمان فلسفی مشاور وزیر و معاون ترویج و آموزش سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی کشور، با اشاره به نقش زنان روستایی در توسعه پایدار بخش کشاورزی، همکاری‌های بین‌المللی را در این ارتباط مؤثر دانست و گفت: این قرارداد در راستای تفاهمنامه وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و وزارت امورخارجه ژاپن برای پروژه "احداث و تجهیز کارگاه تهیه عرقیجات گیاهی فرآوری گیاهان دارویی و عمل‌آوری سرکه" در شرکت تعاونی زنان شهر جدید بناب مرند، به مبلغ  83 هزار و 264 یورو از محل کمک‌های بلاعوض دولت ژاپن به این پروژه اختصاص می‌یابد.

مسعود محمدیان رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌ها و فعالیت‌های بخش کشاورزی استان گفت: آذربایجان‌شرقی به‌عنوان یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات کشاورزی کشور محسوب می‌شود، از این رو از این رهگذر محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری خارجی است.

وی ضمن تاکید بر اهمیت منطقه اجرای پروژه GGP اظهار داشت: تاکنون بیش از 400 نوع گونه گیاهی در منطقه شناسایی شده است که بیش از 100 نوع آن در آذربایجان‌شرقی قابل فرآوری است.

محمدیان با اشاره به زمینه‌های مناسب همکاری بین دولت ژاپن و بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: امیدوارم با عقد قرارداد فی مابین و اجرای پروژه احداث کارگاه فرآوری عرقیجات گیاهی، بتوانیم بر میزان اشتغال زنان روستایی و فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی منطقه بیفزاییم.

پروژه‌های GGP برای زنان روستایی تحت برنامه توسعه امنیت انسانی با استفاده از اعتبارات بلاعوض دولت ژاپن (همکاری مشترک دفتر امور زنان روستایی و عشایری و سفارت ژاپن ) پروژه‌هایی هستند که از محل اعتبارات بلاعوض دولت ژاپن و برای اجرای پروژه‌هایی در زمینه توسعه و تامین امنیت انسانی و برحسب نیازهای متفاوت کشورهای در حال توسعه اجرا می‌شوند و هدف آنها کمک به توسعه و رفاه جوامع روستایی است.

در استان آذربایجان‌شرقی، این پروژه که برای شرکت تعاونی عرقیجات گیاهی که در سال 1384 تاسیس شده و در حال حاضر با 43 نفر عضو در شهر جدید بناب مرند به شکل سنتی مشغول به فعالیت هستند اجرا خواهد شد که با اجرای این پروژه ضمن احداث یک باب کارگاه نیمه صنعتی ساخت و تجهیز فرآوری گیاهان دارویی و عمل‌آوری سرکه و بالارفتن میزان درآمد خانوارهای روستایی، برای بیش از 300 زنان روستایی ایجاد اشتغال خواهد شد.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول