اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر ژاپن در ایران:

پروژه مشترک کشاورزی ژاپن و خراسان‌جنوبی به یک مدل موفق تبدیل می‌شود

خبرگزاری فارس: سفیر ژاپن در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به انجام پروژه مشترک کشاورزی بین خراسان‌جنوبی و کشور ژاپن گفت: امید است این پروژه به یک الگوی نمونه موفق در کشور تبدیل شود تا مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

پروژه مشترک کشاورزی ژاپن و خراسان‌جنوبی به یک مدل موفق تبدیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، چین‌ایچی کومانو صبح امروز در دیدار با استاندار خراسان‌جنوبی هدف اصلی سفر خود به خراسان‌جنوبی را آشنایی با ظرفیت‌های این استان کویری عنوان کرد.

*انجام دو پروژه کشاورزی مشترک با ژاپن در خراسان‌جنوبی

وی اظهار داشت: یک پروژه مشترک کشاورزی با عنوان مطالعات کشاورزی در مقیاس کوچک و طرح توسعه روستایی به منظور کاهش فقر توسط کارشناسان ژاپنی و مسئولان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی در حال انجام است.

سفیر ژاپن در جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: این طرح از پنج سال پیش انجام شده که امید است در سال جاری این طرح به اتمام برسد.

کومانو به مشترکات دو کشور اشاره کرد و افزود:‌ مردم ژاپن خاطره خوشی از مردم ایران دارند چرا که شاهد کمک‌رسانی مردم ایران و ابراز همدردی این مردم در زلزله و سونامی ژاپن بودیم و از طرف دیگر این دو کشور دارای مشترکات زیادی نیز هستند.

وی که پیش از این سفیر ژاپن در افغانستان بوده است در این ارتباط گفت: این حضور تجربه مهمی ایجاد کرد و از طرف دیگر استان خراسان‌جنوبی نیز به دلیل هم‌مرزی با افغانستان با مشکلاتی از قبیل مهاجران افغانی و مواد مخدر مواجه است.

سفیر ژاپن در جمهوری اسلامی ایران به پیشرفت‌های منطقه اشاره کرد و افزود: ‌به نظر می‌رسد تغییرات زیادی در این منطقه ایجاد شده است به ویژه مناطق روستایی نیز پیشرفت‌های زیادی را تجربه کرده است.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول