اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه نور:

فتح خرمشهر ارتش عراق را منفعل کرد

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه نور گفت: فتح خرمشهر ارتش عراق را منفعل کرد.

فتح خرمشهر ارتش عراق را منفعل کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، ناصر توکلی بعدازظهر امروز در جلسه ستاد گرامیداشت سوم خرداد شهرستان نور بیان داشت: با فتح خرمشهر برتری نظامی ایران مورد تائید همگان قرار گرفت.

وی اظهار داشت: این عملیات نه تنها به آزادسازی بیش از 5 هزار کیلومتر مربع از خاک کشورمان منجر شد بلکه کارشناسان و تحلیلگران نظامی دنیا برتری ایران را بر عراق تائید کردند و ارتش عراق دچار انفعال شد.

فرمانده سپاه ناحیه نور تصریح کرد: فتح خرمشهر موجب شد تا ارتش بعث عراق تا مدت‌ها در لاک دفاعی باقی بماند و از هرگونه تحرک تهاجمی هراس و بهانه داشتند و این امر موجب شد تا کشورهای غرب به تقویت مالی و نظامی عراق مبادرت ورزند.

توکلی از دیگر نتایج این عملیات را به اسارت درآمدن حدود 19 هزار تن از نیروهای ارتش عراق و به هلاکت رسیدند و زخمی شدن بیش از 16 هزار تن از آنان ذکر کرد.

وی اظهار داشت: خرمشهر پس از حدود 35 روز پایداری و مقاومت به اشغال دشمن درآمد و مدت 578 روز در اشغال آنان بود که با عملیات بیت‌المقدس در شش مرحله به فتح این قطعه از خاک کشور اسلامی منجر و به آغوش گرم میهن اسلامی برگشت و باز پس گرفته شد.

فرمانده سپاه ناحیه نور ابراز داشت: در این سلسله عملیات تیپ‌های زرهی ـ پیاده ـ مکانیزه و تیپ‌های گارد مرزی و نیروهای مخصوص دشمن به طور میانگین از 20 تا 100 درصد منهدم شدند.

وی از انجام برنامه‌های متنوع فرهنگی توسط سپاه ناحیه نور در این ایام خبر داد و افزود: تجلیل از رزمندگان دوران دفاع مقدس به ویژه 32 رزمنده عملیات آزاد سازی خرمشهر و تجلیل از خانواده‌های شهدای این عملیات از جمله آنها است.

توکلی برگزاری مراسم گرامیداشت سوم خرداد، مسابقات فرهنگی، ورزشی، برگزاری نمایشگاه عکس و برپایی صبحگاه مشترک را نیز از دیگر برنامه‌های این روز ذکر کرد.

نمایندگان اداره‌های ارشاد اسلامی، تبلیغات، ورزش و جوانان و شهرداری‌ها نیز آمادگی خود را در برگزاری باشکوه‌تر حماسه سوم خرداد اعلام کردند و بر فضا سازی و نصب بنر در شهرها و معابر عمومی تاکید کردند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول