اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌ مناسبت برگزاری نخستین کنگره شهدای ملی خرمشهر

کنگره شهدای خرمشهر آرمان شهدا را به تصویر می‌کشد

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: برگزاری کنگره ملی شهدای خرمشهر در راستای توجه به راه و آرمان شهیدان است.

کنگره شهدای خرمشهر آرمان شهدا را به تصویر می‌کشد

عبدالمجید عقیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان با اشاره به اهمیت برگزاری نخستین کنگره ملی سرداران و شهدای خرمشهر اظهار کرد: کنگره ملی سرداران و شهدای خرمشهر به ‌مناسبت سی‌امین سالگرد آزادی فتح خرمشهر در سوم خردادماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری این کنگره عمدتاً توجه به راه و آرمان شهیدان و همچنین معرفی هر چه بیشتر شهدای گرانقدر به‌ ویژه شهدا و رزمندگان خرمشهر است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه دو مقطع تاریخی دوران دفاع مقدس در خرمشهر همواره قابل توجه است، تصریح کرد: یکی از این دوران‌ها مربوط به روزهای آغاز جنگ تحمیلی و مقاومت 45 روزه مردم خرمشهر و دیگری متعلق به روزهای آزادسازی این منطقه و عملیات بیت‌المقدس است.

وی اضافه کرد: آنچه در برنامه‌ها، کنگره‌ها و یادواره‌های شهدا مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد، تولیدات زندگی هنری و انتشار آثار در این حوزه ارزشمند است.

عقیلی خاطر نشان کرد: این مهم برای نسل حاضری که آن دوران را ندیده و یا کم‌تر با آن ارتباط برقرار کرده‌اند، پیامی به ‌معنای رساندن شایستگی زندگی شهدا و رزمندگان جنگ تحمیلی است.

وی با بیان اینکه امروز باید برای جوانان و نسل حاضر حماسه‌هایی که توسط شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس آفریده شده است را به تصویر بکشیم، گفت: با اجرا و برگزاری چنین برنامه‌هایی می‌توان بیش از پیش نظام جمهوری اسلامی را ارتقا بخشید.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همچنین عنوان کرد: امروز خانواده‌های شهدا، ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس مشتاق هستند که یادگاری‌های شهیدان و رزمندگانشان به فراموشی سپرده نشود و این الگو به نسل‌های جدید نیز منتقل شده و درونی شود.

وی با اشاره به اینکه باید فرهنگ ایثار، شهادت و جهاد را در نسل جوان امروز تقویت کرد، افزود: امروز روز تجدید بیعت با آرمان‌های نظام و جمهوری اسلامی است برای همه کسانی که دلشان برای این میهن می‌تپد و مهم‌ترین هدف برگزاری این کنگره نیز همین است.

عقیلی در پایان شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) را تسلیت گفت.

انتهای پیام/ز20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول