اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خرمشهر خبر داد

تعهد اشتغال برای 1000 نفر خرمشهری در سال 91

خبرگزاری فارس: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خرمشهر از تعهد اشتغال برای 1000 نفر در پایان سال 91 در این شهرستان خبر داد.

تعهد اشتغال برای 1000 نفر خرمشهری در سال 91

عبدالامیر ربیهاوی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: برنامه‎ریزی‎های اداره صنعت، معدن و تجارت خرمشهر برای سال 91 در سه حوزه بازرگانی داخلی، بازرگانی خارجی و صنعت خلاصه می‎شوند که هر یک از حوزه‎ها شامل فعالیت‎های مختلفی در زمینه‎های تجاری و صنعتی هستند.

وی در خصوص این فعالیت‎ها گفت: در حوزه بازرگانی داخلی فعالیت‎هایی از جمله نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی عمده و خرده فروشی، تنظیم بازار با برگزاری جلسات مستمر و تأمین مایحتاج مردمی و توزیع آن به واحدهای صنفی را در دستور کار خواهیم داشت.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خرمشهر افزود: همچنین از دیگر برنامه‎هایی که در این سال خواهیم داشت می‎توان به برگزاری انتخابات مجمع امور صنفی شهرستان خرمشهر در تاریخ 20 اردیبشهت ماه همزمان با سراسر کشور، اجرای تعهد اشتغال اصناف و نظارت بر عملکرد سازمان‎های صنفی شهرستان اشاره کرد.

ربیهاوی در خصوص برنامه‎های مربوط به بازرگانی خارجی در این اداره تصریح کرد: توجه ویژه به صادرات در مرز شلمچه و رفع مشکلات موجود صادرکنندگان، پیگیری جوایز صادراتی تجار در سال‎های 89 و 90 برای پرداخت مطالبات، جلوگیری از ورود کالاهای غیر استاندارد و نامرغوب به کشور، برگزاری کلاس‎های آموزشی برای تجار و بازرگانان و همچنین صدور کارت بازرگانی برای متقاضیان از جمله فعالیت‎های این اداره در حوزه بازرگانی خارجی است.

وی در ادامه به برنامه‎های اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان خرمشهر اشاره داشت و خاطر نشان کرد: ادغام صنعت و بازرگانی، نظارت بر واحدهای تولیدی و کیفیت محصولات، پیگیری رفع مشکلات واحدهای غیرفعال، به روز کردن درخواست جواز تأسیس و پروانه‎های بهره برداری و اجرای تعهد اشتغال در واحدهای صنعتی نیز از جمله برنامه‎هایی است که این اداره در سال جاری به عهده خواهد داشت.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خرمشهر با اشاره به اینکه تعهد اشتغال در سال 90 در این شهرستان 452 نفر بوده‎ است، اظهار کرد: در جلسه کارگروه اشتغال با حضور استاندار خوزستان، این اداره متعهد شد که در پایان سال 91 در واحدهای صنفی و صنایع شهرستان خرمشهر برای تعداد یک‎هزار نفر ایجاد اشتغال کند.

ربیهاوی همچنین تصریح کرد: در حال حاضر 60 واحد دارای پروانه بهره برداری در شهرستان خرمشهر وجود دارند که از این تعداد 37 واحد فعال و بقیه غیرفعال هستند اما واحدهای دارای جواز تأسیس در خرمشهر در حدود 110 واحد هستند.

وی در پایان به برخی از واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری اشاره کرد و گفت: واحدهایی نظیر الکل‎سازی، گاز اکسیژن، بسته‎بندی خرما، یخ‎سازی، کشتی‎سازی، تولیدی پوشاک و لوازم خانگی در حال حاضر در شهرستان خرمشهر در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول