اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار

خرداد به استقبال کنگره ملی شهدای خرمشهر می‌رود

خبرگزاری فارس: امام جمعه اروندکنار گفت: از بزرگ‌ترین اهداف برگزاری کنگره ملی شهدای خرمشهر، ترویج فرهنگ نوع دوستی در جامعه و انتقال مفاهیم متعالی جهاد و شهادت به نسل آینده‌ساز کشور است.

خرداد به استقبال کنگره ملی شهدای خرمشهر می‌رود

حجت‌الاسلام سیدمجید شرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان با اشاره به اهمیت برگزاری نخستین کنگره ملی شهدای خرمشهر اظهار کرد: کنگره شهدای خرمشهر با هدف پاسداشت یاد و خاطره شهیدان به ویژه شهدای شهرستان خرمشهر در طول دوران دفاع مقدس، ترویج فرهنگ نوع‌دوستی در جامعه و انتقال مفاهیم متعالی جهاد و شهادت به نسل آینده‌ساز در سوم خردادماه سال جاری در منطقه برگزار خواهد شد.

وی افزود: وظیفه ملی و ایمانی ماست که به تبیین اهمیت نقش شهدا و رزمندگان در دفاع مقدس و جایگاه مهم آنها در جامعه بپردازیم.

امام جمعه اروندکنار همچنین با بیان اینکه باید نسل جوان را با روحیه و فرهنگ دفاع مقدس آشنا کنیم، خاطر نشان کرد: هر چه به مردم ولایت‌مدار و خانواده‌های شهدا و ایثارگر خدمت کنیم، کم است، زیرا به آنها مدیون هستیم.

وی همچنین تصریح کرد: امروز دشمنان سعی دارند تا ارزش‌های اسلام و انقلاب و همچنین جایگاه ولایت را در سطح جوامع اسلامی کمرنگ کنند.

شرفی با اشاره به اینکه وظیفه همه ما در برابر فتنه‌ها این است که بر بصیرت خود بیفزاییم و هوشیارانه عمل کنیم تا بر انقلاب ما خدشه و آسیبی وارد نشود، افزود: روحانیون در هشت سال دفاع مقدس در تمام جوانب جبهه حضوری فعال داشتند که اگر بخواهیم این حضور را برشمریم می‌توانیم به پشتیبانی، مسئولیتی، فرماندهی، تبلیغی، رزمی و رزمی _ تبلیغی اشاره کنیم.

وی اضافه کرد: ما در جنگ ثابت و استوار باقی ماندیم و اراده‌ مردم به مدد و الطاف الهی، بر توطئه دشمنان اسلام و نظام حاکم شد و آنان را از رسیدن به اهداف شوم بازداشت.

امام جمعه اروندکنار گفت: شهدای بزرگوار اگرچه میان ما نیستند اما یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و دلاورمردی‌ها و شجاعت آن‌ها هیچگاه از خاطرات ما محو نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ما همه مدیون و مرهون خون شهدا هستیم و چشم امید به شفاعت آن‌ها دوخته‌ایم، اظهار کرد: در این میان نقش بی‌بدیل خانواده‌های شهدا، رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی در تبیین ارزش‌های اسلامی و ملی کاملاً آشکار و غیرقابل کتمان است.

انتهای پیام/ل30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول