اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شرکت پولاد از فرایند بین‌الملل در خرمشهر خبر داد

ساخت بزرگ‌ترین مخزن شناور کشور توسط صنعتگران خرمشهری

خبرگزاری فارس: مدیر شرکت پولاد فرایند بین‌الملل در خرمشهر از ساخت بزرگ‌ترین مخزن شناور کشور توسط صنعتگران خرمشهری خبر داد.

ساخت بزرگ‌ترین مخزن شناور کشور توسط صنعتگران خرمشهری

علی ممجد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: تحریم‌ها ما را بر آن داشته است تا با اتکا بر توان نیروهای بومی اقدام به ساخت قطعات مورد نیازمان در زمینه تصفیه نفت خام، مکش، فروش و صادرات نفت و گاز کنیم.

وی اشاره به سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» عنوان کرد: رهبری با وقوف کامل به مشکلات و نارسایی‌ها در بخش تولید، شعار سال جاری را حمایت از تولیدات داخلی اعلام کرده‌اند.

مدیر شرکت پولاد فرایند بین‌الملل در خرمشهر بیان کرد: باید توجه داشت هرگونه توسعه و رونق اقتصادی در هر کشوری منوط به رونق‌گیری کسب و کار و تولیدات محصولات داخلی است، چرا که در این حالت می‌توان بر مشکلاتی همچون تورم، بیکاری و حتی معضلات اجتماعی پیروز شد.

وی انسجام‌بخشی به فعالیت‌های مختلف اقتصادی در کشور را از عناصر بسیار مهم تحقق شعار سال عنوان کرد و یادآور شد: در این زمینه باید علاوه بر حمایت‌های عملی از بخش تولید و صنعتگران بخش خصوصی، نسبت به فعال‌سازی بانک‌ها و مؤسسات مالی به‌ منظور حمایت‌های قانونی از تولید کنندگان داخلی نیز فعالیت‌های مناسب و کارآمدتری انجام شود.

ممجد در ادامه از ساخت بزرگ‌ترین مخزن شناور کشور در خرمشهر خبر داد و گفت:  این مهم به ‌دست صنعتگران کشورمان در خرمشهر ساخته شده است.

وی با بیان مشخصات و ویژگی‌های این مخزن خاطرنشان کرد: مخزن فروزان با 50 متر طول، سه متر قطر و 25 میلی‌متر ضخامت سنگین‌ترین سازه صنعتی دریایی خاورمیانه است که پیش از این در انحصار کشورهای غربی بود.

مدیر شرکت پولاد فرایند بین‌الملل در خرمشهر افزود: این مخزن وظیفه شناور کردن سکوهای نفتی بر روی دریا و برقرار کردن تعادل آن تا مرحله نصب را به عهده دارد.

وی همچنین گفت: ‌برای ساخت این مخزن حدود 9هزار نفر ساعت کار انجام شده است.

ممجد در پایان اظهار کرد: امیدواریم با اقدامات در حال انجام بیش از پیش بتوان در راستای تحقق شعار امسال گام برداشت.

انتهای پیام/ز20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول