اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای عالی استان‌ها:

واگذاری تصدی‌گری‌های دولت به شهرداری‌ها در حال پیگیری است

خبرگزاری فارس: عضو شورای عالی استان‌های کشور گفت: واگذاری تعدادی از تصدی‌گری‌های دولت به شهرداری‌ها به صورت جدی در حال پیگیری است.

واگذاری تصدی‌گری‌های دولت به شهرداری‌ها در حال پیگیری است

نرگس کمالی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سوادکوه، با اشاره به این مطلب که قانون اساسی حدود و اختیارات شوراهای اسلامی را مشخص کرده، گفت: اجرایی شدن برخی از اختیارات شوراهای اسلامی توسط ادارات و نهادهای مختلف باید تسهیل شود.

عضو شورای عالی استان‌های کشور با اشاره به این مطلب که انتخاب شهرداران و دهیاران از اهمیت اجرایی و نظارت شوراها ست، بیان داشت: شهرداران و دهیاران ملزم به اجرای مصوبات شوراها هستند.

عضو شورای اسلامی شهر زیراب در شهرستان سوادکوه به سلسله مراتب شوراهای اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: حضور شورای عالی استان‌ها، شورای استان، شورای شهرستان و شورای بخش برای تمرکز مدیریت حل مشکلات در ابعاد مختلف است.

کمالی تصریح کرد: در شوراها مشکلات روستاها و شهرها جمع بندی و کارشناسی می‌شود و در شوراهای شهرستان، استان و کشور مورد ارزیابی عمیق قرار می‌گیرد تا برای تاثیر فراگیر مورد استفاده قرار گیرد.

وی که سابقه عضویت و ریاست پنج ساله بر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی استان‌های کشور را در کارنامه دارد به اهمیت شورای عالی استان‌های کشور اشاره کرد و بیان داشت: حضور نمایندگان مختلف استان‌های کشور در این شورا بر اهمیت آن افزوده است.

عضو شورای شهرستان سوادکوه خاطرنشان کرد: شورای عالی استان‌ها تنها نهادی است که مانند هیئت دولت می‌تواند لایحه برای تصویب به مجلس بفرستد و مجلس نیز باید بر اساس قانون قبل از تصویب بودجه کشور نقطه نظرات شورای عالی استان‌ها را لحاظ کند.

عضو شورای اسلامی شهر زیراب با تاکید بر این مطلب که مردم توقعات و انتظارات به حقی از شوراها دارند، عنوان کرد: مردم، شوراها و شهرداری را به عنوان نخستین مکانی می‌شناسند که باید برای حل مشکل‌شان به آن مراجعه کنند.

کمالی، عدم وجود درآمد پایدار شهرداری‌ها را به عنوان مهم‌ترین معضل آنان ذکر کرد و گفت: کمک‌های دولت به شوراها و شهرداری‌ها را نمی‌توانیم نادیده بگیریم، اما این بودجه‌ها کفاف هزینه‌های شهرداری‌ها را نمی‌دهد.

عضو سومین دوره شورای اسلامی شهر زیراب به رابطه ادارات و نهادها با شهرداری‌ها اشاره کرد و بیان داشت: برخی از ادارات و نهادها هماهنگی لازم برای فعالیت‌های عمرانی را ندارند و عملکرد آنان هزینه‌های مضاعفی را برای شهرداری‌ها به بار می‌آورد.

وی ادامه داد: در فعالیت مشترکی که برای مردم صورت می‌گیرد نباید شاهد موازی‌کاری باشیم.

کمالی، مدیریت واحد شهری را از موضوع‌های مهم و در دستور کار شورای عالی استان‌ها ذکر کرد و یادآور شد: واگذاری تعدادی از تصدی‌گری‌های دولت به شهرداری‌ها به صورت جدی در حال پیگیری است.

این مسئول با تاکید بر این مطلب که اگر فرهنگ شهروندی را در جامعه نهادینه نکنیم، توسعه‌ای را هم در جامعه شاهد نخواهیم بود، تصریح کرد: مدیریت شهری از توسعه صرف عمرانی و اقتصادی به توسعه فرهنگی و اجتماعی و نرم‌افزاری در حال تغییر است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی استان‌های کشور، تخصص و تجربه را از عوامل موفقیت مدیران دانست و اضافه کرد: کمیسیون فرهنگی و عمرانی به عنوان پایه‌های مهم شوراها فعالیت عمیق‌تری برای توسعه بر عهده دارند.

وی، افزایش رتبه تحصیلی برای نمایندگان شوراهای اسلامی در دور چهارم به فوق دیپلم را مهم و سودمند توصیف کرد و افزود: حضور نخبگان و فرهیختگان در شوراها به نفع توسعه و پیشرفت شهر خواهد بود.

کمالی با تاکید بر این مطلب که شوراها برای کمک به ادارات و نهادهای مختلف تشکیل شده‌اند، متذکر شد: برخی از مسئولان جایگاهی برای شوراها قائل نیستند که این رویکرد باید تغییر کند.

این مسئول اذعان داشت: ما حداقل می‌توانیم پیام مشکلات و موانع به مسئولان برسانیم و آنان را در جریان مسائل حوزه کاری قرار دهیم.

انتهای پیام/ن10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول