اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر:

شورا مخالف مدیر غیر بومی در حوزه مسکن و شهرسازی است

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: از حضور مدیران بومی قاطعانه حمایت می‌کنم و مخالف صریح هرگونه انتصاب نیروی غیربومی در حوزه مسکن و شهرسازی هستم.

شورا مخالف مدیر غیر بومی در حوزه مسکن و شهرسازی است

حامد کبودوند در حاشیه نهمین جلسه علنی شورای شهر قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: بدون شک میان مسکن و فضای ذهنی می‌توان یک نوع همسانی یافت به گونه‌ای که نمی‌توان یکی را بدون دست بردن در دیگری تغییر داد و معمولا فضای درون است که مسکن و روح یک شهر را شکل می‌دهد.

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن این ارتباط، زشتی فزاینده‌ای که امروزه اکثر شهرهای ما را در برگرفته  حاکی از ویرانی درونی انسان امروزی است، هر چند ظاهر زرق و برق دار ساختمان‌ها، این ویرانی را می‌پوشاند و زخم‌های بد جوش خورده و تکه پاره‌های وصله پینه شده را پنهان می‌کند.

وی ادامه داد: اما واضح است که آدمی در این شهرها با محیطی خالی از هر نوع محتوای عاطفی سر و کار دارد و به واسطه این خالی شدن و آن همسانی که ذکر شد، لاجرم فضاها نیز یک‌دست شده و بر حسب تصادف، بسته به قواعد اقتصادی، خمیده و باز می‌شود.

کبودوند اضافه کرد: فضاها از بورس بازی زمین پیروی می‌کند و بر پایه معیارهای صرفا کمی، کاملا بی‌خاصیت شکل می‌گیرند.

وی عنوان کرد: اگر شهروند قزوینی بتواند امروز از بلندای برج تجاری فردوسی نگاهی به بافت تاریخی شهر قزوین داشته باشد، گنبدهای پیغمبریه، مسجد جامع و امامزاده حسین (ع) آرام‌بخش روح متلاطم او خواهند بود چرا که این فضاهای گوناگون، بخش جدایی‌ناپذیر طبیعت او و مکان‌های برگزیده، چشم‌انداز جان او هستند که هر چند پس رانده شده‌اند ولی هر زمان می‌توانند سر برآورند، اما آیا چنین امکانی در فضاهای جدید شهر ما که توسط مدیران و برنامه‌ریزان مسکن و شهرسازی شکل گرفته‌ است وجود دارد.

عضو شورای شهر قزوین بیان کرد: به راستی بسیار باید افسوس خورد برای شهر قزوین که همواره به شهری تاریخی، فرهنگی و دانشگاهی شهره بوده در مراحل توسعه‌های اخیر خود همواره مظلوم و غریب توسط برخی سودجویان و بورس‌بازان و چه بسا برخی تصمیم‌گیران مورد تعدی و تجاوز قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: وقتی فضای جدید شهر یک قالب میان‌تهی دیده شود بدون شک تن به ثبات نخواهد داد و ناگزیر زشتی به شهر هجوم می‌آورد و اینجاست که جمله آن شهرساز معروف مصداق پیدا می‌کند که "زشتی توهم نیست یک تجاوز واقعی است" تجاوز به درون آدمی و روح انسانی.

کبودوند تأکید کرد: اگر تصمیم‌گیران مسکن و شهرسازی قزوین تجربه تلخ و قصه پر غصه منطقه مینودر و کوثر را دارند چرا باز هم در پونک آن را تکرار می‌کنند.

وی افزود: چگونه است که در منطقه‌ای به وسعت پونک قزوین و با وجود سکونت بیش از ده هزار نفر در این منطقه حتی دو قطعه زمین با کاربری مسجد وجود ندارد.

کبودوند ادامه داد: بنده به عنوان نماینده مردم شریف شهر قزوین ضمن حمایت قاطعانه از حضور مدیران بومی و مخالفت صریح با هرگونه انتصاب نیروی غیر بومی در حوزه مسکن و شهرسازی به استناد بندهای 3 و 23 ماده 71 قانون شوراها درخواست دارم عملکرد دبیرخانه کمیسیون ماده پنج مورد بررسی و نتیجه آن به اطلاع عموم شهروندان برسد. 

وی در ادامه بیان کرد: در سال 89 دفترچه خرید مازاد تراکم در شهرداری رایج شد و در همان سال نیز بر اساس مازاد نیاز دفترچه مازاد تراکم، عمل کردیم که در شورا مصوب شد 10 درصد بر قیمت خرید مازاد تراکم اضافه شود.

کبودوند ادامه داد: شورای اسلامی شهر قزوین مناطق مختلف شهر را به 31 بلوک و قطعه تقسیم کرده است و قیمت گذاری‌ها بر اساس آن پیشنهاد می‌شود.

وی تشریح کرد: در سال 91 شهرداری پیشنهاد کرده بود تا خرید مازاد بر تراکم 15 درصد پیش‌بینی شود ولی در راستای حمایت از سرمایه‌گذاری و جلوگیری از قیمت‌های کاذب زمین، همکاران ما در شورای اسلامی شهر نسبت به 10 درصد تراکم مازاد در سال 91 موافقت کرده‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه در سال 91 نسبت به سال 90، 10 درصد افزایش قیمت مازاد تراکم خواهیم داشت، اظهار کرد: باید قیمت‌گذاری درست و حقیقی در نقاط مختلف شهر انجام و ابلاغ شود زیرا در برخی از نقاط شهر هنوز به جمع‌بندی در مورد قیمت‌ها نرسیده‌ایم.

کبودوند با بیان اینکه شورای شهر قزوین با افزایش 10 درصد مازاد خرید تراکم موافق است، افزود: تا اطلاع ثانوی همان افزایش 10 درصدی در خرید مازاد تراکم لحاظ می‌شود.

وی تصریح کرد: تا پایان اردیبهشت ماه میزان افزایش در خرید مازاد تراکم همان 10 درصد است تا ارزیابی‌های لازم صورت گیرد و تغییرات را ابلاغ کنیم.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول