اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی جمعیت هلال‌احمر صورت گرفت

امدادرسانی به 2900 نفر آسیب‌دیده از سیل در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی از امدادرسانی به 2 هزار و 923 نفر آسیب دیده در سیل طی چند روز اخیر در سطح استان خبر داد.

امدادرسانی به 2900 نفر آسیب‌دیده از سیل در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرحیم شهریاری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بارش رحمت الهی در هفته گذشته سبب خوشحالی مردم کویرنشین استان و باعث جاری شدن سیل در برخی مناطق شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، قاینات و خوسف شد.

وی افزود: در 11 مورد سیل و آبگرفتگی شهرها و روستاها امدادگران و نجات‌گران این جمعیت با حضور به موقع خود در این مناطق به 2 هزار و 923 نفر آسیب‌دیده از سیلاب امدادرسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در این حوادث به 643 نفر اسکان داده شد، یک‌هزار و 994 بسته غذایی و همچنین یک‌هزار و 271 بسته اقلام زیستی از جمله موکت، ‌پتو، پوشاک و لوازم بهداشتی بین آنان توزیع شد.

شهریاری یادآور شد: در برخی از حوادث، وسعت حادثه و صعب‌العبور بودن برخی مناطق سیل زده به حدی بود که برای ارائه خدمات، بالگرد امدادی از استان مجاور وارد خراسان‌جنوبی شد تا با هشت سورتی پرواز، 4.5 تن محموله را به دست سیل زدگان برساند.

وی گفت: علاوه بر کمک به سیل‌زدگان‌، امدادگران هلال‌احمر در جاده‌ها نیز حضوری فعال داشتند و 10 مورد حادثه جاده‌ای و در مجموع 20 حادثه دیده را زیرپوشش خدمات امدادی قرار دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: در این حوادث به 14 نفر مصدوم کمک‌های اولیه ارائه و پنج نفر نیز به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شدند.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول