اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان خبر داد

رشد تعداد ثبت‌نام کنندگان کاندیداهای انتخاباتی مجامع هلال احمر

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان از رشد 14.2 درصدی تعداد ثبت‌نام کنندگان کاندیداهای انتخاباتی مجامع هلال احمر در همدان خبر داد.

رشد تعداد ثبت‌نام کنندگان کاندیداهای انتخاباتی مجامع هلال احمر

حمید ره‌انجام امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه سومین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر استان همدان با حضور حداکثری و پرشور اعضا 22 اردبیهشت ماه امسال و طبق فرایند و برنامه زمانی تعیین شده برگزار می‌شود، اظهار کرد: در دومین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر در سال 87 تعداد کاندیداهای این انتخابات در استان 203 نفر بود که امسال به 232 نفر افزایش یافت.

وی افزود: از بین ثبت‌نام شدگان 51 نفر دارای مدرک کاردانی، 121 نفر مدرک کارشناسی، 32  نفر کارشناسی ارشد و 28 نفر مدرک دکترا و پزشکی هستند که به ترتیب 21، 52، 13، 12 درصد از ترکیب ثبت‌نام‌ شدگان را برای این انتخابات شامل می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان بیان کرد: در بین کاندیداهای ثبت‌نام شده اسامی مسئولان و مدیران، نمایندگان پیشین و فعلی مردم در مجلس شورای اسلامی، کسبه و سایر اقشار مردم به عنوان داوطلب هلال احمر دیده می‌‌شود.

وی تصریح کرد: تعداد کاندیداهای شورای اداری در استان همدان به ترتیب شهرستان همدان، نهاوند، اسدآباد، ملایر، بهار، تویسرکان، فامنین، رزن و کبودرآهنگ 19، 18، 25، 20، 11، 29، 18، 16 و 30 نفر است.

ره‌انجام در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: تعداد کاندیداهای بازرسی انتخابات در سطح استان همدان تعداد 46 نفر است.

ره‌انجام اضافه کرد: انتخابات این مجامع در دو مرحله شهرستانی و استانی برگزار و منتخبان برای عضویت در شورای عالی جمعیت به ستاد انتخابات در هلال احمر تهران معرفی می‌شوند.

وی افزود: طبق فرآیند و قانون انتخابات، اعضای کاندید شده اجازه دارند بر اساس ماده 34 این انتخابات اعتراض خود را نسبت به رد صلاحیت به هیئت نظارت هر شهرستان اعلام کنند تا در هیئت نظارت مرکز استان رسیدگی شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان طبق ماده 46 قانون انتخابات سومین دوره مجامع جمعیت هلال احمر، روز برگزاری این انتخابات را 22 اردیبهشت ماه اعلام و عنوان کرد: بعد از برگزاری انتخابات، افراد انتخاب شده از استان‌ها به عنوان منتخبان هر استان در مجمع عمومی کشور شرکت می‌کنند.

وی تعداد سهمیه انتخابی استان را برای حضور در مجمع عمومی جمعیت هلال احمر کشور با توجه به تعداد اعضای 56 هزار نفری عضو، یک سهمیه چهار نفره اعلام کرد و بیان داشت: منتخبان این دوره از انتخابات هم با رأی خود هفت نفر را به عنوان اعضای شورای عالی جمعیت انتخاب می‌کنند که با توجه به مشارکت فعال اعضای داوطلبان استان همدان در دوره نخست و دوم استان همدان امسال نیز اقبال خوبی برای داشتن یک نماینده در این گروه خواهد داشت.

ره‌انجام بیان کرد: این جمعیت در دوره نخست و دوم خوب درخشید و از هفت نفر اعضای شورای عالی سه نفر از استان‌های غرب کشور انتخاب شدند که از استان‌های همدان، کرمانشاه و ایلام بودند.

وی یادآور شد: امیدواریم امسال نیز به لطف خداوند و تلاش صادقانه اعضا، یک نماینده در این جمع داشته و از شهرستان‌ها نیز انتظار داریم تا همراه ما باشند و تعامل خود را برای افزایش مشارکت حداکثری اعضا در انتخابات به کار گیرند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان افزود: تا امروز از 23 فرآیند برگزاری انتخابات 13 فرایند با همت و تلاش مسئولان شعب نظارت در شهرستان‌ها انجام شده و برای برگزاری انتخابات در هر شهرستان حداکثر یک سالن اصلی و پنج سالن فرعی پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات بر اساس نصف تعداد اعضا به اضافه یک رسمیت پیدا کرده و ساعت ختم رأی‌گیری نیز از طریق سالن‌های اصلی با هماهنگی با مرکز اعلام می‌شود.

ره‌انجام اظهار کرد: با نیروی انتظامی هماهنگی لازم برای تأمین امنیت انتخابات انجام شده است و در این انتخابات برای حوزه‌های رای‌گیری 110 تا 120 صندوق را پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: زمان تبلیغات انتخابات نیز از 17 تا 21 اردبیهشت ماه جاری ادامه خواهد داشت.

رئیس هیئت نظارت سومین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر استان همدان نیز در گفت‌و‌گو با فارس گفت: تأیید یا رد صلاحیت افراد باید بر مبنای اسناد و مدارک مستدل و محکمه‌پسند باشد.

محمدحسن یزدان پناهی افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در فرایند برگزاری انتخابات هیچگونه تخلفی وجود نخواهد داشت و اگر مواردی نیز باشد در دستورالعمل، وضعیت و نحوه رسیدگی به آن به خوبی مشخص شده است.

وی بیان داشت: به دنبال مشارکت حداکثری و حضور پرشور اعضای جمعیت در انتخابات هستیم و همه باید در این زمینه تلاش وافری داشته باشند.

رئیس هیئت نظارت سومین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر استان همدان خاطرنشان کرد: در هیچکدام از کشورهای عضو صلیب سرخ جهانی سابقه برگزاری انتخابات به این وسعت وجود ندارند و این موجب افتخار جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی است که با چنین حجم گسترده‌ای از اعضای انتخابات برگزار خواهد شد.

در استان همدان 56 هزار نفر واجد شرایط شرکت در سومین دوره انتخابات جمعیت هلال احمر هستند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول