اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تویسرکان

بیش از 6 هزار نفر در سومین انتخابات مجامع هلال احمر شرکت می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال احمر تویسرکان گفت: تعداد 6 هزار و 700 نفر داوطلب فعال هلال احمر در شهرستان تویسرکان واجد شرایط رأی دادن در انتخابات پیش رو هستند.

بیش از 6 هزار نفر در سومین انتخابات مجامع هلال احمر شرکت می‌کنند

جلال نانکلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان با اشاره به اینکه نام‌نویسی نامزدهای انتخابات مجمع جمعیت هلال احمر از 22 لغایت 28 فروردین سال جاری انجام شده است اظهار داشت: این انتخابات برای سومین دوره 22 اردیبهشت ماه امسال در تویسرکان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تابعیت جمهوری اسلامی، التزام عمل به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصل ولایت فقیه، التزام به اصول بنیادی جمعیت، داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت از نظام وظیفه برای آقایان شرایط شرکت در انتخابات است، افزود: داشتن حداقل سن 25 سال، حداقل مدرک تحصیلی کاردانی و یا معادل آن از مراکز معتبر آموزش عالی، سه سال سابقه کار اجرایی یا تجربه مفید از مهمترین شرایط اختصاصی پیش‌بینی شده برای نامزدهای انتخابات سومین دوره مجامع جمعیت هلال احمر است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تویسرکان تأکید کرد: تمامی داوطلبان، جوانان و امدادگران عضو جمعیت هلال احمر شهرستان می‌توانند در روز جمعه 22 اردیبهشت ماه سال جاری جهت شرکت در سومین دوره انتخابات مجمع این جمعیت اقدام کنند.

وی بیان کرد: تعیین، تصویب و تصمیم‌گیری‌های سیاست‌های کلان و تصویب برنامه، بودجه، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های جمعیت هلال احمر از مهمترین اهداف برگزاری انتخابات این دوره مجامع هلال احمر است.

نانکلی در ادامه تابعیت جمهوری اسلامی ایران، حداقل 16 سال سن و دارا بودن 6 ماه سابقه عضویت در جمعیت و عضویت و داوطلبی فعال در جمعیت‌ شهرستانی را از شرایط رأی‌دهندگان برشمرد و افزود: عضو فعال به فردی اطلاق می‌شود که با پذیرش اصول بنیادی نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر و اساسنامه جمعیت و نیز پرداخت حق عضویت سالانه مستمر به عضویت جمعیت درآمده است.

وی تصریح کرد: این افراد به طور داوطلبانه توانمندی و خدمات هدایتی، حمایتی، مشارکتی و مهارتی قابل توجه و مستمر خود را در راستای اهداف جمعیت هلال احمر به کارگرفته و به عنوان داوطلب فعال پذیرفته شده‌اند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تویسرکان گفت: اعضا و داوطلبان جمعیت، جوانان عضو سازمان جوانان و امدادگران و سازمان امداد و نجات با توجه به نوع و میزان فعالیت جزو یکی از دو گروه اعضای فعال و داوطلبان فعال جمعیت بوده و دارای حق رأی هستند.

نانکلی اعضای داوطلب فعال واجد شرایط شرکت در سومین انتخابات مجمع جمعیت هلال احمر را 7 هزار و 600 نفر عنوان کرد و یادآور شد: از این تعداد افراد واجد شرایط در انتخابات مجمع 4 هزار نفر از قشر جوان و نوجوان دانش‌پژوه در مقاطع مختلف تحصیلی و مراکز آموزش عالی هستند.

وی تأکید کرد: افراد واجد شرایط برای شرکت در انتخابات مجمع جمعیت هلال احمر شهرستان تویسرکان 63 درصد خواهران و 37 درصد برادران هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تویسرکان افزود: پس از برگزاری این انتخابات در شهرستان هشت نفر عضو مجامع جمعیت هلال ‌احمر انتخاب شده و از این تعداد اعضای هیئت مدیره جمعیت هلال ‌احمر شهرستان نیز برگزیده می‌شوند.

وی خاطر نشان شد: در 186 کشور دنیا سازمان‌ها و مؤسسات داوطلبانه وابسته به جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ در حال فعالیت هستند.

نانکلی در پایان سخنان خود با بیان اینکه رکن اساسی جمعیت هلال احمر ارائه خدمات داوطلبانه است، اذعان داشت: تلاش براى تسکین آلام بشرى، تأمین احترام انسان‌ها و کوشش در راستای برقرارى دوستى و تفاهم متقابل و صلح پایدار میان ملت‌ها و همچنین حمایت از زندگى و سلامت انسان‌ها بدون در نظر گرفتن هیچگونه تبعیض میان آنها از اهداف تعریف شده جمعیت هلال احمر است.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول