اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای بخش مرزن‌آباد:

پروژه‌های آب مرزن‌آباد مازندران نیمه‌تمام مانده‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای بخش مرزن آباد با انتقاد از انتقال آب خزر به کویر گفت: این زمانی است که پروژه‌های آب منطقه نیمه‌تمام مانده‌اند.

پروژه‌های آب مرزن‌آباد مازندران نیمه‌تمام مانده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از مرزن آباد، عزت‌الله جعفرصالحی عصر امروز در همایش بزرگ شوراهای شهرستان چالوس که در مرزن‌آباد برگزار شد با تقدیر از زحمات و خدمات نماینده مردم چالوس و نوشهر در مجلس شورای اسلامی در راه توسعه و اعتلای شهرستان چالوس و بخش مرزن آباد و تبریک به منتخب مردم در مجلس نهم افزود: شوراها از ارزشمندترین دستاوردهای نظام اسلامی هستند  که باید زبان حال مردم بوده و در راه رفع مشکلات آنان گام بردارند.

وی با انتقاد از عدم مدیریت وجود مدیریت استانی برای شوراها اظهار داشت: در طول 13 سال سابقه شورایی تاکنون بخشنامه‌ای برای شوراها ارسال نشده بنابراین پیشنهاد می‌شود تا اداره کل امور شوراها در استانداری‌ها تاسیس شود.

وی با انتقاد از انتقال آب خزر به کویر در حالیکه پروژه‌های آب منطقه نیمه‌تمام مانده‌اند، گفت: معضل آب شرب «بیرون بشم» و بخشی از کوهستان و تزریق قطره چکانی اعتبار مشکلات عمده‌ای را برای اهالی منطقه به همراه داشته است که در همین راستا روستائیان با توجه به کشت دیم و عدم صرفه اقتصادی مجبور به فروش زمین‌های خود شدند در حالیکه می‌توان با تخصیص اعتبار و احداث سد مشکل آب را تا حدود زیادی برطرف کرد.

جعفر صالحی بیان داشت: از مسئولان می‌خواهیم در راستای احداث سد بر روی رودخانه چالوس و براررود مرزن‌آباد اهتمام ویژه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: با اینکه روستائیان تحت تاثیر زرق و برق زندگی شهری نشده‌اند اما مشکلات عدیده منطقه موجب شده تا این قشر مولد جامعه به قشر مصرف‌کننده تبدیل و به مشاغل کاذب روی آورند.

وی درباره کارخانه استخراج سنگ در منطقه نیز گفت: مردم با تهیه طومار مخالفت خود با مجوز کارخانه استخراج سنگ که مشکلات متعددی را با خود به همراه دارد را اعلام داشتند اما توجهی به خواسته مردم نمی‌شود.

رئیس شورای بخش مرزن‌آباد در ادامه با پیشنهاد عضویت شوراهای بخش در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان گفت: عدم ایمنی راه‌های روستایی و عدم ارایه سند به روستاهایی که طرح هادی ندارند نیز از مشکلاتی است که می‌طلبد مسئولان توجه بیشتری بدان داشته باشند.

نائب رئیس شورای بخش کلاردشت نیز در این همایش با تبریک روز شورا به بیان برخی مشکلات کلاردشت پرداخت و گفت: سیل کلاردشت خسارات بسیاری به این منطقه گردشگری وارد ساخته و در پی این حادثه مردم برای رفع مشکلات شان بیشتر به شوراها مراجعه می‌کنند

علیمردان محمدزاده افزود: با توجه به اعتبار در نظر گرفته شده از مسئولان کشوری تقاضا داریم با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه و درپیش بودن فصل تابستان که قسمت عمده درآمد و ارتزاق مردم آن از راه گردشگری و توریست تامین می‌شود نسبت به اجرایی شدن بازسازی و تخصیص این اعتبار به کلاردشت با ما همکاری داشته باشند.

وی بیان داشت: از دیگر مشکلات کلاردشت جاده شهر حسن‌کیف به عباس‌آباد است که وضعیت نامناسبی داشته که در شان شهر توریستی کلاردشت با خیل مسافران نیست.

محمدزاده تصریح کرد: انتظار داریم مسئولان قبل از آغاز فصل مسافرت به این مهم نیز توجه لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول