اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته

ماهانه 76 روستای نهبندان با تانکر آبرسانی شدند

خبرگزاری فارس: فرماندار نهبندان گفت: طی سال گذشته به طور میانگین ماهانه 76 روستای این شهرستان با تانکر آبرسانی شدند.

ماهانه 76 روستای نهبندان با تانکر آبرسانی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حسین شرافتی‌راد صبح امروز در دیدار با مدیران شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی خراسان‌جنوبی اظهار داشت: آب مایه هستی‌بخش و مایه حیات و بقای انسان و موجودات است.

وی با بیان اینکه آب مایه توسعه، ماندگاری و نیاز اساسی انسان است، تصریح کرد: طی چند سال گذشته با توجه به خشکسالی‌های پی‌ در پی بحران آب در این شهرستان به خوبی مدیریت شده است.

فرماندار نهبندان ادامه داد: با توجه به برخی از شاخص‌های پایین شهرستان در بحث آب شهری نیز وضعیت بسیار مطلوبی داریم و با توجه به پراکندگی زیاد روستاهای نهبندان و وسعت زیاد شهرستان در بحث آب روستایی نیز تاکنون وضعیت خوبی داشتیم که البته در آبرسانی به روستاها باید تلاش بیشتری صورت پذیرد.

شرافتی‌راد یادآور شد: در مناسبت‌های مختلف به ویژه در دهه مبارکه فجر و هفته دولت پروژه‌های متعدد و خوبی در بحث آب روستایی و شهری به بهره‌برداری می‌رسد و مردم از مزایای آنها بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: فرمانداری شهرستان با اولویت و بر اساس سیاست‌های دولت در بحث اختصاص اعتبارات نگاه ویژه‌ای به بحث آبرسانی روستایی و شهری دارد.

فرماندار نهبندان با اشاره به اینکه در سال گذشته به طور میانگین ماهانه 76 روستای این شهرستان توسط تانکر آبرسانی شدند، اظهار داشت: طی سال گذشته ماهانه به طور متوسط 2 هزار و 318 خانوار روستایی با جمعیتی بیش از 10 هزار و 782 نفر از آبرسانی سیار بهره‌‌مند شدند.

شرافتی اضافه کرد: در سال گذشته برای آبرسانی به این تعداد روستا ماهانه 467 سرویس با 5 هزار و 276 مترمکعب حمل آب داشتیم.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته 63 هزار و 306 مترمکعب آب به روستاهای این شهرستان حمل شده است، گفت: این میزان آب در قالب 5 هزار و 600 سرویس به روستاها حمل شده است.

فرماندار نهبندان تصریح کرد: با مدیریت و پیگیری‌های مجدانه امور آب و فاضلاب شهری شهرستان آب مسکن مهر نهبندان قبل از ساکن شدن خانواده‌ها در این سایت تامین شد.

شرافتی‌راد افزود: مدیرانی که با برنامه‌ریزی و طبق سیاست‌ها و اولویت‌های دولت حرکت می‌کنند مدیرانی موفق هستند و خروجی اقدامات آنها خدمت بی‌منت و رضایت‌مندی عمومی است.

وی گفت: با توجه بیشتر و اختصاص اعتبارات بیشتر تلاش می‌کنیم تا شاخص‌های این شهرستان را در زمینه‌های مختلف به ویژه مباحث آب روستایی و شهری ارتقا و بهبود دهیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌جنوبی نیز اظهار داشت: نهبندان تنها شهرستانی در استان است که دغدغه آب شهری را ندارد.

سید مجتبی عراقی‌زاده تصریح کرد: از طرفی دغدغه داریم که از آب موجود و ذخیره چگونه استفاده کنیم که در این راستا باید رعایت اصلاح الگوی مصرف و مصرف بهینه در بین مردم ترویج و نهادینه شود.

وی در ادامه از اعلام آمادگی این شرکت به منظور تأمین آب آشامیدنی سالم روستاهای نزدیک و مجاور شهر نهبندان خبر داد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول