اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد مشهد:

شورای مدیریت و برنامه‌ریزی فرهنگی در حوزه توسعه ‌بخشی است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد گفت: شورای مدیریت و برنامه‌ریزی فرهنگی درحوزه توسعه بخشی است.

شورای مدیریت و برنامه‌ریزی فرهنگی در حوزه توسعه ‌بخشی است

محمدکاظم دبیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: بحث مهندسی فرهنگی، پیوست فرهنگی و ارزش افزوده فرهنگی و مهندسی ارزش‌ها، مدیریت فرهنگی و شهری، واژه‌هایی قابل تأمل است.

دبیری افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد، در واقع مجری و ناظر قوانین است و در این زمینه اسناد بالادستی خوبی داریم، از جمله برنامه‌های پنج ساله که قوانین و مقررات اجرایی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد اظهار داشت: شورای مدیریت و برنامه‌ریزی فرهنگی در حوزه توسعه بخشی است.

دبیری درباره کتاب‌های عمومی تجاری بازارهای کتاب گفت: اشکال در تولید است نه در نظارت و در ارشاد شورای نظارت بر کتاب با حضور اساتید حوزه و دانشگاه برای بازخوانی کتاب‌ها برای اعطای مجوز وجود دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد افزود: کتاب‌هایی که با ذائقه ضعیف‌تر می‌بینیم که شأنیت ندارد و نظارت ارشاد بر این کتاب‌ها در حدی است که کتاب‌های عرضه شده تمدید مجوز نشده باشند.

دبیری گفت: نظارت بر عرضه کتاب در نمایشگاه‌ها و بازارهای کتاب، صرفاً کتاب فنی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد اظهار داشت: شهرداری برای عرضه احجام فرهنگی، مکلّف به اعطای مجوز  از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است و شورای حجمی برای احجام ثابت و مجسمه‌ها تصمیم‌گیری می‌کند.

دبیری با بیان اینکه زیباسازی شهرها و نمایش نمادها و آثار حجمی و تبلیغات محیطی، بحث‌های متفاوتی است، گفت: نمادها در شهری مانند شهر مشهد که پایتخت معنوی کشور است باید متناسب با عنوان آن به نمایش در بیاید.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد درباره حجاب اظهار داشت: حجاب، دامنه اعتقادی دارد و تأثیرگزاری حجاب در آثار مکتوب و مطبوعات و رسانه‌ها ظهور پیدا می‌کند.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول