اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار فردوس خبر داد

آغاز عملیات اجرایی پروژه کتابخانه باغستان فردوس

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و امنیتی فرماندار و عضو کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید شهرستان فردوس از آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث کتابخانه در باغستان علیا خبر داد.

آغاز عملیات اجرایی پروژه کتابخانه باغستان فردوس

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، محمدعلی جوان در جلسه انجمن کتابخانه‌های شهرستان فردوس اظهار داشت: در سال جاری مبلغ 46 میلیون تومان برای احداث کتابخانه در باغستان علیا اختصاص یافته که عملیات اجرایی آن نیز به زودی آغاز می‌شود.

وی گفت: به منظور توسعه فضاهای مطالعاتی شهرستان زمینی به مساحت یک هزار و 200 مترمربع نیز برای احداث کتابخانه در شهرک ولی‌عصر در نظر گرفته شده است.

معاون فرماندار فردوس به نقش کتاب در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: آسیب‌های اجتماعی در بین خانواده‌های تحصیلکرده و باسواد بسیار کمتر از خانواده‌هایی است که از تحصیلات پایینی برخوردار هستند.

جوان تصریح کرد: علم، دانش و آگاهی سبب رشد جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود و برای افزایش علم و دانش به مطالعه کتاب نیاز است.

دبیر کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید و رئیس انجمن کتابخانه‌های شهرستان فردوس نیز به نقش والا و حساس مطالعه در تکامل فردی و اجتماعی افراد اشاره کرد و گفت: مطالعه سبب پرورش ابعاد کمال آفرین و آسمانی روح انسان می‌شود.

ملیحه اسدی، هدف از سند نهضت مطالعه مفید را دستیابی به جایگاه ممتاز از نظر سرانه مطالعه مفید بر اساس چشم‌انداز بخش فرهنگ عمومی در افق ایران 1404 عنوان کرد.

وی تصریح کرد: افزایش فضای کتابخانه‌های عمومی به میزان هشت متر برای هر 100 نفر، فراهم آوری چهار جلد کتاب برای هر نفر و عضویت 35 درصد جمعیت ایران در کتابخانه‌های عمومی از جمله اهداف طرح نهضت مطالعه مفید است.

دبیر کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید و رئیس انجمن کتابخانه‌های فردوس به کمبود فضای مطالعاتی در شهرستان فردوس اشاره کرد و یادآور شد: احداث کتابخانه مرکزی در شهرستان فردوس از جمله نیازهای این شهرستان در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

اسدی از برگزاری ایستگاه‌های مطالعه کتاب با عنوان پیک مهر دراین شهرستان خبر داد و گفت: این طرح با هدف گسترش فرهنگ مطالعه در اماکن عمومی و پرتردد شهرستان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول