اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی آذربایجان‌غربی:

زوج‌های جوان به مشاوره ژنتیک مراجعه کنند

خبرگزاری فارس: معاون پیشگیری سازمان بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: باید زوج‌های جوان به اهمیت انجام مشاوره ژنتیک آگاه شوند.

زوج‌های جوان به مشاوره ژنتیک مراجعه کنند

پروین محمدپوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: باید در راستای ارتقای سطح آگاهی زوج‌های جوان و خانواده‌های آنها، مزایای استفاده از خدمات مشاوره ژنتیک تبیین شود چرا که در صورت نهادینه‌شدن این تفکر در جامعه تا حدود زیادی از بروز نارسایی‌های ذهنی و جسمی در نسل آینده جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه سلامتی نسل جدید هدیه مشاوران ژنتیک به خانواده‌ها می‌باشد گفت: بسیاری از معلولیت‌های ذهنی و جسمی و همچنین بیماری‌های خاص به وسیله انجام مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج و بارداری تا حد زیادی قابل پیشگیری می‌باشد در حالی که اغلب بیماری‌های موروثی پس از تولد حتی با صرف هزینه‌های سنگین نیز قابل درمان نیست، پس این موضوع اهمیت پیشگیری را نشان می‌‌دهد.

این مسئول خاطرنشان کرد: پیشگیری از بروز نارسایی‌ها و بیماری‌های مختلف با مراجعه‌کردن به مشاوره ژنتیک امکان‌پذیر است به طوری که این روش از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه‌تر از درمان می‌باشد پس باید در راستای ترغیب جوانان برای استفاده از خدمات مشاوره ژنتیک گام برداشته شود.

وی ادامه داد: مشاوره به‌ویژه مشاوره ژنتیک در چهار مرحله اعم از قبل ازدواج، قبل از بارداری، حین بارداری و تشخیصی تعریف شده است که بهترین و مناسب‌ترین نوع مشاوره، مشاوره قبل ازدواج می‌باشد به‌ویژه افرادی که ازدواج فامیلی انجام داده‌اند یا در فامیل یک نوع بیماری خاص دارند باید به این موضوع بیش از پیش اهمیت بدهند.

محمدپوری ادامه داد: مشاوره ژنتیک فرآیندی است که به افراد مبتلا یا خانواده‌های در معرض خطر کمک می‌کند از روند پیشرفت بیماری، تشخیصی، پیش‌آگاهی، درمان و احتمال بروز مجدد آن در بین خویشاوندان آگاهی پیدا کنند و با توجه به شرایط خود تصمیم مناسبی اتخاذ کنند.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در خانواده‌هایی که عوارض مختلف مانند ناشنوایی، نازایی، عقب‌ماندگی ذهنی، متابولیک، کوتاهی قد و ... دیده شده مراجعه به مشاور لازم است ولی باید به این موضوع توجه شود در هر صورت زمانی که به وجود بیماری ژنتیک در فرد شک شود مشاوره ژنتیک علاوه بر نجات بیمار بلکه به دلیل وقوع بروز خطر در سایر بستگان الزامی است.

 انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول