اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان خبر داد

بهره‌مندی 33 هزار نفر از خدمات بهزیستی استان اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: 33 هزار نفر از خدمات بهزیستی استان اصفهان اعم از خدمات مشاوره مددکاری، مستمری، بیمه، عیدی، سهام عدالت، هزینه تحصیل و آموزش بهره می‌برند.

بهره‌مندی 33 هزار نفر از خدمات بهزیستی استان اصفهان

محمود محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به تعداد خانواده‌های زیر پوشش بهزیستی استان اصفهان اظهار داشت: بیشتر خانواده‌های زیر پوشش بهزیستی استان زنانی هستند که سرپرستی خانواده خود را برعهده داشته و همسرانشان را در اثر فرار، فوت، طلاق از دست داده و یا ناتوان و دارای مشکلات پزشکی هستند.

وی با بیان اینکه تعداد 10 هزار نفر از این خانواده‌ها زیر پوشش بهزیستی هستند، افزود: مشتمل بر 33 هزار نفر از خدمات مشاوره مددکاری، مستمری، بیمه، عیدی، سهام عدالت، هزینه تحصیل و آموزش بهره می‌برند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با تأکید به اینکه در راستای توانمندسازی و اشتغال افراد زیر پوشش بهزیستی در سال گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته است، تصریح کرد: در 20 مجتمع زیر نظر بهزیستی استان پرونده‌های این افراد توزیع و خدمات ارائه می‌شود.

وی هم‌چنین به 38 خانه نگه‌داری افراد بدسرپرست و بی‌سرپرست در اصفهان اشاره کرد و گفت: 500 نفر از مددجویان زیر پوشش در این مراکز و نیز 500 نفر نزد بستگان نگه‌داری می‌شوند.

محمدزاده اضافه کرد: به مددجویانی هم که توسط اقوام خود نگهداری می‌شوند کمک مالی پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه عدم افزایش مددجویان بی‌سرپرست و بدسرپرست به دلیل این است که قیم قانونی آنها را شناخته و ماهانه مبلغی را به عنوان کمک‌های مالی و حمایتی پرداخت می‌کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: ماهانه به مددجویانی که نزد اقوام نگه‌داری می‌شوند 100 هزار تومان و به مراکز نگه‌داری بهزیستی 140 هزار تومان بابت مددجویان پرداخت می‌شود که این هزینه برای تحصیل، ایاب و ذهاب، عیدی، سهام و بیمه آتیه و پس‌انداز پرداخت می‌شود.

وی با تاکید به اینکه 37 مرکز نگه‌داری به صورت خیریه و فقط شیرخوارگاه دولتی است، بیان داشت: نزدیک 160 هزار تومان نیز خیّران هر ماه بابت تأمین هزینه مددجویان کمک می‌کنند که هزینه کلی برای هر مددجوی زیر پوشش بهزیستی که در مراکز نگه‌داری اقامت دارند 300 هزار تومان در ماه برآورد می‌شود.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول