اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد بهرامپور:

رسانه‌ها الگوهای نمونه در حجاب را به جوانان معرفی کنند

خبرگزاری فارس: مفسر قرآن کریم با اشاره به نقش رسانه‌ها در راستای معرفی الگوهای برتر حجاب در جامعه گفت: رسانه‌ها الگوهای نمونه در حجاب را به جوانان معرفی کنند.

رسانه‌ها الگوهای نمونه در حجاب را به جوانان معرفی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، استاد ابوالفضل بهرام‌پور ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه زنجان اظهار کرد: ارائه الگوی نمونه در زمینه‌های اخلاقی و حجاب یکی از عواملی است که موجب ترویج فرهنگ حجاب در بین جوانان می‌شود.

وی با اشاره به دعوت شدن برخی از هنرپیشه‌های تلویزیونی در برنامه‌های این رسانه جمعی افزود: رسانه‌ها باید دقت بیش‌تری در ارائه الگو به جوانان داشته باشند.

مفسر قرآن کریم هم‌چنین با انتقاد از پخش برخی از فیلم‌های تلویزیونی که منجر به عوام جلوه دادن حجاب می‌شود، اضافه کرد: مسئولانی که در رسانه‌ها اقدام به پخش این برنامه‌ها می‌کنند، باید توجه داشته باشند که جوانان از این فیلم‌ها و رفتاری که بازیگران دارند، الگوبرداری می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش زنان در جامعه اسلامی و دین مبین اسلام افزود: ملاک برتری در دین اسلام به زن یا مرد بودن شخص نیست، بلکه ایمان افراد در این زمینه سنجیده می‌شود.

استاد بهرام‌پور با ارائه برخی از الگوهای زن نمونه در دین اسلام و سایر ادیان الهی اضافه کرد: نباید این دیدگاه وجود داشته باشد، که حتماً مردان مقرب درگاه خداوند هستند چرا که مشاهده می‌شود حضرت آسیه و حضرت مریم از زنان الگو و نمونه در دین‌داری هستند.

وی هم‌چنین با اشاره به جایگاه حضرت زهرا(س) در دین اسلام و مقامی که آن بزرگوار در نزد پیامبر اکرم(ص) داشتند، افزود: همه رفتار و حرکات حضرت زهرا(س) به عنوان الگویی نمونه و برتر برای همه افراد است.

مفسر قرآن کریم با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) جایگاه بسیار والایی نزد خداوند دارد، اضافه کرد: همه امامانی که به عنوان الگو برای همه به ویژه مسلمانان هستند، فرزندان حضرت زهرا(س) هستند.

وی ادامه داد: هیچ فرد و هیچ شخصیتی لیاقت مادری امام حسین(ع) را نداشت، مگر اینکه حضرت زهرا(س) مادر او باشد.

استاد بهرام‌پور با انتقاد از برخی دیدگاه‌های رایج در جامعه در زمینه علاقه به فرزند پسر و ناراحتی آنها از داشتن فرزند دختر افزود: کسانی که از داشتن دختر ناراحت هستند، باید به زندگی بزرگان زن نگاهی داشته و مشاهده کنند که مقرب‌ترین فرد به خدا دارای فرزند دختر بوده و همین دختر بهترین فرزندان را به عالم هستی هدیه کرد.

وی هم‌چنین با اشاره به سایر الگوهای زن نمونه در ادیان الهی اضافه کرد: یکی از زنانی که الگوی برتر در رفتار و کردار برای همگان است، حضرت مریم است که فرزندی هم‌چون حضرت عیسی را تربیت کرد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول