اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 2 هزار دانش‌آموز دختر

راهپیمایی حافظان حجاب در کاشان برگزار شد

خبرگزاری فارس: در آستانه شهادت حضرت زهرا (س) 2 هزار نفر از دانش‌آموزان شهرستان کاشان به عنوان حافظان حجاب در طرح ریحانة‌النبی در این شهرستان راهپیمایی کردند.

راهپیمایی حافظان حجاب در کاشان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان کاشان ظهر امروز در پایان این مراسم اظهار داشت: امروز شما دختران نوجوان مزین به چادر در سنین ابتدایی زندگی خود شده‌اید و با انتخاب این پوشش به عنوان حجاب برتر بهترین الگو برای دیگران هستید.

محمد رضوان‌نژاد تصریح کرد: شما با انتخاب چادر به عنوان حجاب برتر می‌توانید آن را به جامعه ارائه کنید تا جامعه نیز با الگوپذیری از شما، چادر را به عنوان حجاب برتر برای خود انتخاب کرده تا حدی که به مانند یک فرهنگ در بین همه آحاد جامعه تبیین و گسترش یابد.

معاون سیاسی - اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان کاشان با اشاره به اینکه آنچه در اسلام سفارش شده پوشش کاملی است که هم امنیت زنان را تأمین کند و هم باعث ایجاد امنیت اجتماعی شود بیان داشت: چادر از این جهت که در ایجاد این امنیت مؤثر است به عنوان حجاب برتر شناخته شده است.

وی تبیین اهمیت حفظ حجاب و عفاف را هدف اصلی، برگزاری راهپیمایی حافظان حجاب در شهرستان کاشان عنوان کرد و گفت: چادر حجاب کامل است و تنها راه نجات خانواده، پاسداری از حجاب و عفت است و دختران و زنان نیز می‌توانند با رعایت حجاب خود و خانواده، جامعه‌ای سالم را ترسیم کنند.

مشاور فرماندار کاشان در امور بانوان نیز در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان بیان داشت: کمیته عفاف و حجاب فرمانداری از سال 89 با برگزاری جلسات کارشناسی بحث عفاف و حجاب برای کودکان و نوجوانان کار خود را آغاز کرده که منجر به اجرای طرح حافظان حجاب و حامیان حجاب برتر در شهرستان کاشان شد.

لیلا وطنخواه افزود: این طرح به همت مؤسسه ریحانة‌النبی کاشان و با همکاری حاجی و جوادی فرمانداران کاشان، طی دو سال گذشته موفقیت‌های چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای طرح 35 نفر از دانش‌آموزان مزین به چادر بودند عنوان کرد: در ادامه دانش‌آموزان مزین شده به چادر به 947 نفر رسید و بیش از 90 درصد از دانش‌آموزان شرکت کننده در طرح به چادر مزین شدند.

وطنخواه یادآور شد: با همکاری آموزش و پرورش و اختصاص 10 مدرسه و فعالیت مربیان مجرب مؤسسه ریحانة‌النبی کاشان، تعداد دانش‌آموزان مزین شده به چادر در سال تحصیلی 91-90 به بیش از 2 هزار نفر افزایش یافت که امروز در راهپیمایی حامیان حجاب در کاشان شرکت دارند.

این مسئول در ادامه از برگزاری جشن حجاب با حضور مادران دانش‌آموز مزین شده به چادر در آینده‌ای نزدیک خبر داد. 

راهپیمایی حافظان حجاب برای دومین سال متوالی در کاشان با همکاری مؤسسه ریحانة‌النبی آموزش و پرورش و امور بانوان فرمانداری کاشان برگزار شد و بیش از 2 هزار دانش‌آموز مسیر میدان 15 خرداد تا چهارراه آیت‌الله کاشانی این شهرستان را راهپیمایی کردند.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول