اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

حفظ کرامت‌ جامعه در گرو حجاب فاطمی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شاهین‌دژ گفت: حفظ کرامت‌ جامعه در گرو حجاب فاطمی و الگوگیری از حضرت فاطمه زهرا (س) است.

حفظ کرامت‌ جامعه در گرو حجاب فاطمی است

حجت‌الاسلام والمسلمین نقی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: عزاداری برای حضرت زهرا (س) و امام حسین (ع) جنبه سیاسی و اعتقادی دارد؛ از این رو باید در مراسم شهادت و عزاداری ائمه اطهار (ع) و بزرگان دین اسلام چگونگی شهادت و سیره آن‌ها تبیین شود.

وی افزود: ‌زندگی نمونه حضرت زهرا (س) الگویی برای همه‌ ‌نسل‌ها، اعصار و سرمشق خوبی برای رسیدن به حیات متعالی است از این رو همگان باید حضرت فاطمه (س) را به عنوان شاخص حقیقی در اخلاق، دینداری و پاسداری از فضایل اسلامی الگو قرار دهند.

باقری ادامه داد: آن بانوی فداکار با وجود مسائل و مشکلات مختلف در زندگی فردی و اجتماعی با رعایت حدود و شاخص‌های اسلامی و انسانی مکتبی ماندگار به جا گذاشته است که می‌توانیم با تابع بودن آن زندگی خود را از هر گونه ناپاکی و آلودگی صیانت کنیم.

وی یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های بانوی بزرگ اسلام حضرت زهرا (س) را مرزبندی در رفتار و برخورد با مردان توصیف کرد و گفت: آن حضرت هرگز اجازه نمی‌دادند که شان و شخصیت زنان، بازیچه برخی هوس‌رانان شود چرا که با حفظ حجاب و عفافشان مرزها را حفظ می‌کردند و کرامت‌ها را پاس می‌داشتند.

وی با بیان اینکه عموم مردم باید با حضور باشکوه خود در برنامه‌ها و مجالس ایام فاطمیه شرکت کنند، تصریح کرد: همه باید از بزرگ بانوی اسلام در اخلاق و رفتار الگو بگیریم و زنان در این حرکت باید مصمم و با اراده باشند.

باقری ادامه داد: ولایتمداری حضرت فاطمه (س) در زمان حیات رسول‌الله (ص) و بعد از ارتحال ایشان برجسته بود.

امام جمعه شاهین‌دژ با تاکید بر اینکه فاطمه (س) در اقامه نماز اول وقت، حفظ حجاب و عفاف و همسرداری قابل مقایسه با هیچ بانوی دیگری نیست، گفت: الگوهای رفتاری ایشان باید بیش از پیش به جوانان معرفی شود.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول