اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حسینی‌بوشهری:

حریم حجاب در جامعه شکسته شده است

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در حال حاضر حریم حجاب در جامعه شکسته شده است که این موضوع سبب مشکلات زیادی برای مردم می‌شود.

حریم حجاب در جامعه شکسته شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید‌هاشم حسینی‌بوشهری ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) به همت مدیریت حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد، اظهار داشت: این افراد نه تنها در موضوع عفاف و حجاب کمک نمی‌کنند بلکه به گونه‌ای رفتار می‌کنند که فضای جامعه به سمت فضای غیر ‌دینی حرکت کند.

وی افزود: در حال حاضر برخی افراد در برابر اقدامات شایسته افراد مؤمن و خدا‌جو در زمینه عفاف و حجاب مخالفت کرده و می‌گویند در صورت بیرون بودن چند تار موی خانم‌ها هیچ مشکلی برای اسلام به وجود نمی‌آید.

عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با طرح این سؤال که چرا امروز حریم حجاب در جامعه شکسته شده است، تصریح کرد: این موضوع با وجود تمام سفارشات و گفته بزرگان در جامعه صورت می‌پذیرد.

وی توضیح داد: در حال حاضر توقع حضرت فاطمه‌زهرا(س) از جامعه اسلامی ما رعایت و عمل‌ کردن به فرمایشات و راه ایشان است.

حسینی‌بوشهری با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) تنها برای زنان الگو نیست، عنوان کرد: این حضرت باید الگویی برای تمام جامعه بشری در راستای رسیدن به کمال انسانی باشد.

وی به فرمایشی از حضرت فاطمه‌زهرا(س) اشاره کرد و گفت: بنابر فرمایش ایشان زنان تا ضرورتی ایجاد نکرده، باید از اختلاط با مردان پرهیز کنند.

حسینی‌بوشهری اعلام کرد: نباید فضای جامعه به گونه‌ای باشد که مردان در خانه مشغول نگه‌داری بچه و خانه‌داری باشند و زنان در ادارات مختلف پرسه بزنند.

وی با تأکید بر اینکه این خلاف سیره اهل‌بیت(ع) است، اظهار داشت: زنان باید در خانه اقدام به امر مهم تربیت فرزندان کرده و در صورت اقتضای فاطمه‌گونه در عرصه‌های مختلف وارد شوند.

حسینی‌بوشهری با بیان اینکه تنها کانال رسیدن به نورانیت و رستگاری خاندان عصمت و طهارت(ع) هستند، متذکر شد: باید در این مسیر با اقتدا به این خاندان بزرگوار گام برداریم و در این زمینه حضرت فاطمه‌زهرا(س) دارای ویژگی‌های بسیار خاصی است.

وی یادآور شد: در کلام نورانی پیامبر اکرم(ص) در ارتباط با حضرت فاطمه‌زهرا(س)، فراخوانی جامعه و امت اسلامی نسبت به شناخت این حضرت است.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: حضرت فاطمه‌زهرا(س) نقش محوری داشته و شناخت او شناخت راه درست و صراط مستقیم الهی است.

وی گفت: کسی که فاطمه‌شناس شد متعاقباً امام‌شناس، پیامبر‌شناس و در نهایت خدا‌شناس می‌شود.

حسینی‌بوشهری با اشاره به حدیث نقل شده از جابر بن عبدالله انصاری از سوی پیامبر اعظم(ع) اظهار داشت: در این حدیث نبی مکرم اسلام، حضرت علی(ع) و همسر و فرزندانش را اهل‌بیت خود دانسته و پیروی از ایشان را سبب فلاح و رستگاری بیان کرده است.

وی تصریح کرد: حضرت فاطمه‌زهرا(س) از سکوی نفس مطمئنه نیز پرش کرده و رضایت و غضب او در رضایت و غضب پروردگار عجین شده است. 

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول