اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی مرکز تحقیقات ریحانة‌النبی اصفهان:

زنان با حجاب بدون محدودیت در بالاترین رده اجتماعی کار می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی مرکز تحقیقات ریحانة‌النبی اصفهان گفت: باید به دختران و نسل جدید فهماند که حجاب سبب محدودیت زنان نیست و زنان می‌توانند در بالاترین رده اجتماعی باشند و با رعایت حجاب کار کنند.

زنان با حجاب بدون محدودیت در بالاترین رده اجتماعی کار می‌کنند

حجت‌الاسلام محمد باقی در حاشیه برگزاری مراسم راهپیمایی حافظان حجاب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه طرح ریحانة‌النبی هم‌زمان با هفت شهر کشور برگزار شد، اظهار داشت: مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانةالنبی با آموزش دختران دبستانی منطقه سه این طرح را آغاز کرده است که امروز در حمایت از حجاب برتر چادر در این راهپیمایی شرکت کردند.

وی افزود: این دانش‌آموزان دختر از 11 مدرسه ناحیه سه در این راهپیمایی شرکت داشتند که چهار مدرسه دیگر نیز به جمع این مدارس پیوسته است.

معاون فرهنگی مرکز تحقیقات ریحانة‌النبی اصفهان با اشاره به اینکه 2 هزار و 500 نفر از دانش‌آموزان از این طرح هستند، ادامه داد: 500 نفر دانش‌آموز دیگر به این جمع می‌پیوندند.

وی بیان داشت: هدف مؤسسه ریحانة‌النبی فرهنگ‌سازی و گسترش فرهنگ حجاب و آشنا کردن دانش‌آموزان با حجاب برتر است.

باقی اضافه کرد: دختران باید در قالب زبان کودکانه و اشعار با ابعاد مختلف و زیبای حجاب آشنا و مفهوم حجاب را با زبان خود درک کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از دختران و زنان فکر می‌کنند حجاب محدودیت به دنبال دارد، گفت: باید به دختران و نسل جدید فهماند که حجاب سبب محدودیت زنان نیست و زنان می‌توانند در بالاترین رده اجتماعی باشند و حجاب را رعایت کنند.

به گزارش فارس، طرح مدارس مرکز حجاب ریحانةالنبی از سال 85 در کشور در حال اجرا است که هم‌اکنون با زیر پوشش قرار دادن 20 هزار دانش‌آموز در 114 مدرسه و هفت شهر کشور مشغول به فعالیت در راستای گسترش حجاب و عفاف است.

طرح ریحانة‌النبی در سال 89 با حمایت و پشتیبانی فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان حسن کرمی به اجرا در آمد که در سال 90 این طرح در 11 مدرسه و با زیر پوشش قرار دادن 2 هزار و 500 دانش‌آموز توسط 30 مربی در 98 کلاس درس اجرا شد.

نیروی انتظامی از متولیان امر گسترش حجاب در اصفهان است که در راستای فرهنگ‌سازی حجاب تاکنون شش ایستگاه عفاف و حجاب در اصفهان ایجاد کرده است.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول