اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قزوین:

اعتقادات دینی ضعیف موجب بی‌حجابی در جامعه می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه اعتقادات دینی ضعیف موجب بی‌حجابی در جامعه می‌شود، گفت: در عصر انقلاب اسلامی احساس نیاز و عطش نسبت به دین، معنویت هر روز فزونی می‌گیرد.

اعتقادات دینی ضعیف موجب بی‌حجابی در جامعه می‌شود

حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین، اظهار کرد: مردم هنگام تصمیم‌گیری در مسائل حساس و سرنوشت‌ساز زندگی با ارتباط با کارشناسان دینی می‌توانند درست‌ترین تصمیم را اتخاذ کنند.

وی افزود: نیاز مراجعه مردم به کارشناسان دینی باید توسط نهادهای فرهنگ‌ساز امور معنوی و دینی از جمله حوزه‌های علمیه، مبلغان، ائمه جماعات و مساجد در جامعه ترویج داده شود تا نیاز مردم برای مراجعه به کارشناسان دینی در جامعه پر رنگ‌تر احساس شود.

وی توضیح داد: همان‌طور که هنگام درمان بیماری به پزشک مراجعه می‌کنیم تا درمان شویم باید مردم در مسائل و مشکلات زندگی فردی و خانوادگی خود به کارشناسان دینی مراجعه کنند تا بتوانند مشکلات زندگی را با تصمیم‌گیری درست برطرف کنند.

عابدینی اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) سرور جهانیان است و برای آشنایی بیشتر از زندگی این بانو باید کتاب‌های بیشتری به ویژه در مسایل فاطمه‌شناسی و معرفت‌شناسی نوشته شود تا با خواندن این کتاب‌ها مسایل اعتقادی و مذهبی جوانان ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه کتاب‌های خوبی در مورد ویژ‌گی‌های رفتاری حضرت فاطمه (س) از جمله نحوه برخورد با فرزندان و چگونگی ارتباط این بانو با قرآن، نماز و ذکر نوشته شده است، اظهار کرد: باید این کتاب‌ها برای مطالعه به مردم معرفی شوند تا مردم با خواندن این کتاب‌ها بتوانند ارزش‌های معنوی خود را ارتقا دهند.

* اعتقادات دینی ضعیف موجب بی‌حجابی در جامعه می‌شود

امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه جوانان ما از اعتقادات خوبی برخوردارند، اظهار کرد: جوانان امروز ما به احکام دینی و معنوی از جمله اقامه نماز در مساجد بیش از گذشته پایبندند و می‌توان این حضور جوانان را در مساجد دانشگاه‌های سراسر کشور به وفور دید.

این مقام مسئول با بیان اینکه اعتقادات دینی مردم در طول تاریخ همواره متاثر از فرهنگ اهل بیت(ع) و آموزه‌های دینی اسلام بوده است، بیان کرد: مردم همواره در طول تاریخ از معارف نورانی قرآن کریم و سیره و سنت رسول اکرم (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) استفاده می‌کرده‌اند و امروزه این رویکرد بیش از پیش قابل مشاهده است.

عابدینی ادامه داد: در عصر انقلاب اسلامی احساس نیاز و عطش نسبت به دین، معنویت هر روز فزونی می‌گیرد و دامنه این احساس نیاز و تشنگی به ایران و خاورمیانه محدود نمی‌شود، باران رحمت خداست و می‌رود تا همه جهان را در برگیرد و فرهنگ نبوی‌علوی، زهرایی، حسینی و مهدوی را در همه عرصه‌های جهانی بگستراند.

وی افزود: هر ساله بر جمعیت مؤمنان افزوده می‌شود و باورهای دینی بیش از گذشته تقویت می‌شود ولی تا نهادینه شدن مطلوب فرهنگ اهل بیت(ع) فاصله داریم.

* حضرت زهرا (س) محور اتحاد امت‌های اسلامی است

عابدینی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) محور اتحاد تمام ملت است و راه را برای پیوستن به اسلام و دین باز می‌کند، گفت: همه مذاهب دین اسلامی از جمله مسیحیان به حضرت زهرا (س) اعتقاد دارند و به این بانو احترام زیادی قائل هستند و این بانو حلقه اتصال همه مسلمانان است و پیروی همه مسلمانان از ایشان می‌تواند وحدت را در کشورهای اسلامی برپا ‌کند.

وی پیرامون آثار نوشته شده از زندگی حضرت زهرا(س) از جمله سخنرانی این بانو در خطبه فدک و کلمات قصار که از آن حضرت نقل شده است، گفت: مطالعه این آثار درهایی از درهای بهشت هست و با دقت در معنای آنها می‌توان به ارزش‌های والای انسانی این بانوی بزرگ دست یافت.

عابدینی گفت: ممکن است برخی از مردم با افراط در مسائل احساسی امکان فرصت الگوگیری از رهنمودهای این بانو را در پیشرفت زندگی انسانی و خانواده منسجم از دست بدهند که باید در این راستا مردم را برای الگوگیری از رهنمودهای زندگی این بانو ارشاد کرد.

انتهای پیام/ح10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول