اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی:

هر مسئول در مقابل حجاب مکلف است

خبرگزاری فارس: آیت‌الله نوری همدانی گفت: هر مسئولی وظیفه دارد به اندازه قدرت خود در راه حفظ حجاب و عفاف گام بردارد، زیرا این امر به صلاح جامعه است.

هر مسئول در مقابل حجاب مکلف است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از سپاهیان و کارکنان وزارت دفاع اظهار کرد: اسلام برای هدایت مردم مسیر دلیل، منطق و استدلال را پیش گرفته و از مردم می‌خواهد با استفاده از عقل و فکر جهان‌بینی اسلامی را پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: الگو و اسوه‌هایی در اسلام به مردم نشان داده شده تا با مشاهده آنها گام برداشته و از صراط مستقیم منحرف نشوند.

این مرجع تقلید با اشاره به خطبه حضرت زهرا(س) گفت: خطبه حضرت فاطمه زهرا(س) دارای 13 موضوع بوده و بسیار پرمحتوا بوده و در سطح کامل از نظر فصاحت، بلاغت و مفهوم قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: دو خطبه حضرت زهرا(س) در مسجد مدینه و خطبه حضرت زینب(س) در مجلس یزید در شام برای ما درس بزرگی است.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه فاطمه زهرا(س) با حجاب کامل به قرائت خطبه پرداخت، گفت: حجاب مسئله بسیار مهمی است و هر چند در مملکت ما جریانی در زمینه حجاب و عفاف پیش آمد، ولی آنطور که انتظار می‌رفت محکم گرفته نشد.

وی تاکید کرد: هر مسئول وظیفه دارد به اندازه قدرت خود در راه حفظ حجاب و عفاف گام بردارد، زیرا این امر به صلاح جامعه است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اختلاط بین زن و مرد نامحرم درست نیست، خاطرنشان کرد: طرحی در دانشگاه‌ها قرار بود اجرا شود تا محل اجتماع بانوان از محل اجتماع برادران جدا شود، ولی عملی نشد.

وی عنوان داشت: تمام احکام اسلام باید در نظر گرفته شود تا موقعیت و عظمت اسلام را حفظ کنیم.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به تعبیر ابداع برای خداوند گفت: ابداع یعنی چیزی را از عدم به وجود آوردن و خداوند در خلقت این عالم به ابداع پرداخت.

وی یادآور شد: ناهمگونی و نقص و کاستی در خلقت وجود ندارد و نظام خلقت، احسن و اکمل است، بنابراین باید این ویژگی و شاخصه را درک کنیم.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: جریان فاطمه زهرا(س) برای ما شیعیان محکم‌ترین دلیل بر حقانیت ائمه است و دشمنان توانستند دلیل‌های دیگر را پایمال کند، ولی فاطمه زهرا(س) جریانی به وجود آورد که نتوانستند پایمال کنند.

وی تصریح کرد: وهابیت، یک مسلک خرافی بوده که از سوی دشمنان اسلام، آمریکا و اروپا درست شده و آنها خون ما را حلال می‌دانند و از وجود آنها دنیای تروریستی در آمریکا و افغانستان به وجود آمده است.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: پیش از پیروزی انقلاب دنیا در تاخت و تاز سلاطین، آمریکا و اروپا بود و مردم فریفته فرهنگ غرب بودند و فردی را روشن‌فکر می‌دانستند که از آنها تبعیت کند.

وی یادآور شد: امام خمینی(ره) با توفیق پروردگار توانست اسلام را به صحنه آورد و در نتیجه حکومت اسلامی برپا شد و در صحنه‌های علم، صنعت و انرژی هسته‌ای گام‌های بزرگی برداشت.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: امروز کشورهای اسلامی مانند مصر، تونس، بحرین و اردن در نتیجه حرکت شما حرکت کردند و اکنون این انقلاب از مرز کشورهای اسلامی گذشته و به کشورهای اروپایی رسیده و 99 درصد مردم که زیر سیطره مستکبران بودند، بیدار شدند.

وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند «امروز ایران کانون و قلب تپنده نظام ضد سلطه است» و این سخنی بزرگ محسوب می‌شود.

آیت‌الله نوری همدانی بیان داشت: امام خمینی(ره) فرمودند انقلاب زمینه‌ساز ظهور است و روز به روز مستضعفان قوی‌تر و مستکبران منفورتر می‌شوند، بنابراین باید این نظام را تا ظهور امام عصر حفظ کنیم.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول