اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور عشایری خراسان‌جنوبی:

سهم یارانه علوفه‌ای عشایر از سایر دام‌ها جدا دیده شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور عشایری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سهم یارانه علوفه‌ای عشایر از سایر دام‌ها باید جدا دیده شود، گفت: چرا که تغذیه دام عشایر وابسته به مرتع است.

سهم یارانه علوفه‌ای عشایر از سایر دام‌ها جدا دیده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد ابراهیم ابراهیمی پیش از ظهر امروز در جمع عشایر شهرستان قاینات از توزیع فانوس‌های خورشیدی بین عشایر برای نخستین‌بار در خراسان‌جنوبی خبر داد و اظهار داشت: بیش از 350 عدد فانوس خورشید خریداری شده که همزمان با کوچ عشایر توزیع می‌شود.

وی با اشاره به همکاری گسترده با بسیج عشایری در راستای برگزاری چندین همایش در مناطق عشایری تصریح کرد: استفاده از ظرفیت بالای بسیج در تحقق اهداف تولید محصولات غذایی و ایجاد امنیت پایدار در مناطق مرزی و عشایرنشین، برگزاری نمایشگاه فرا استانی و نمایشگاه صنایع‌دستی از دیگر اقدامات این نهاد در سال گذشته بوده است.

* بیمه دام عشایر توسط تشکل‌های عشایری هر شهرستان

مدیرکل امور عشایری خراسان‌جنوبی با اشاره به پیگیری و اجرایی شدن کارگزاری تشکل‌های عشایری سطح استان در سال گذشته افزود: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با بانک کشاورزی صورت گرفت قرار شد که تشکل‌های عشایری به عنوان کارگزار پذیرفته و بیمه دام عشایر توسط تشکل‌های عشایری هر شهرستان انجام می‌شود.

ابراهیمی به بازدید بیش از 16 مورد مدیران استانی و کشوری از مناطق عشایری در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این بازدیدها در راستای شناسایی پتانسیل‌ها و محرومیت‌ها با هدف ارائه خدمات مطلوب‌تر به عشایر انجام شده است.

* جهش 33 میلیارد تومانی کمک سایر دستگاه‌ها به عشایر

مدیرکل امور عشایری خراسان‌جنوبی از جهش 33 میلیارد تومانی کمک سایر دستگاه‌ها در بحث عشایر در سال گذشته خبر داد و ادامه داد: یکی از برکات این بازدیدها جهش بیش از سه برابری اعتبارات امور عشایری است.

ابراهیمی اعتبارات سال 89 اداره کل عشایر را 735 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: اعتبارات سال 90 اداره کل عشایر استان 2 میلیارد و 256 میلیون تومان بوده که با میانگین اختصاص 92 درصد بوده است.

وی با اشاره به تولیدات دامی عشایر در سال گذشته اظهار داشت: حدود 13 هزار و 500 تن شیر، گوشت قرمز 3 هزار و 520 تن و پشم و کرک 670 تن از عشایر خریداری شده است.

* خشکسالی‌های اخیر سبب فلج شدن زندگی و درآمد عشایر شده است

مدیرکل امور عشایری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه دام و زندگی عشایر به مرتع وابسته است، اذعان داشت: بیش از 13 سال خشکسالی حاکم بر استان سبب شده که زندگی و درآمد عشایر فلج شود.

ابراهیمی لاغری مفرط دام، سقط جنین، افزایش بیماری‌های واگیردار، نبود علوفه، عدم آبستنی دام، مرگ ومیر بره و بزغاله‌های زیر سه ماه، افزایش عوامل بیماری زا و سوء‌تغذیه را از مشکلات اصلی دام عشایر دانست.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول