اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار چهارمحال و بختیاری:

عشایر نقش چشمگیری در اقتصاد کشور دارند

خبرگزاری فارس: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: عشایر مهم‌ترین منابع انسانی کشور هستند که در رشد اقتصادی کشور نقش چشمگیری را بر عهده دارند.

عشایر نقش چشمگیری در اقتصاد کشور دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد،علی اصغر عنابستانی ظهر امروز در نشست شورای عشایر استان چهارمحال و بختیاری عشایر را قشر زحمت‌کش جامعه دانست و اظهار داشت: در این استان بالغ بر 20 هزار خانواده عشایر وجود دارد که این امر می‌طلبد در حوزه‌خدمات‌رسانی خصوصآ در حوزه فرهنگی توجه بیشتری به این قشر محروم جامعه صورت گیرد.

وی عشایر را یکی از مهم‌ترین منابع انسانی کشور برشمرد و افزود: این قشر جامعه در رشد اقتصادی نقش بسزایی دارند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: باید در این استان با تشکیل جلسات هم اندیشی، مشکلات این بخش شناسایی و برای رفع آن برنامه‌ریزی شود.

عنابستانی ادامه داد: با بسیج عمومی می توان بسیاری از مشکلات عشایر را رفع کرد و تدوین راهبرد فرهنگی عشایری در سال 91 از جمله اهداف این کارگروه در راستای رسیدگی به مسائل فرهنگی این قشر به شمار می رود.

وی اضافه کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و به ویژه در دولت نهم و دهم توجه خاصی به عشایر شده و امید است با همت و تلاش مسئولان توجه ویژه‌ای به زیر ساخت‌های بخش عشایری شود.

عنابستانی تصریح کرد: عشایر اگر چه به ظاهر تعدادشان در بین جوامع روستایی و شهری در اقلیت‌اند اما بیشترین اثرگذاری را داشته و وفاداری خود را به نظام و انقلاب در تمامی صحنه‌های نظام نشان داده‌اند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: مشکل کم‌آبی و نبود منابع آبی یکی از مشکلات اساسی است که در چند سال اخیر گریبانگیر روستاییان و مناطق عشایری تمام نقاط کشور خصوصآ این استان شده است لذا همت و تلاش مسئولان برای بررسی مشکلات این قشر محروم و همچنین تلاش برای برطرف کردن مشکلات آن‌ها ضروری است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول