اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خدابنده خبر داد

اجرای آبیاری تحت فشار در 13 هزار هکتار از اراضی خدابنده

خبرگزاری فارس: فرماندار خدابنده گفت: بیش از 13 هزار هکتار در سطح شهرستان خدابنده به صورت آبیاری تحت فشار آبیاری می‌شود.

اجرای آبیاری تحت فشار در 13 هزار هکتار از اراضی خدابنده

نورالدین رفیعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد:  ضریب مکانیزاسیون شهرستان خدابنده از 1.28 درصد به 1.39 درصد افزایش یافته است که این میزان در استان زنجان 1.13 درصد است.

وی با بیان اینکه 93 درصد اراضی شهرستان خدابنده به صورت آبیاری تحت فشار آبیاری می‌شود، افزود: قبل از دولت نهم تنها هفت درصد اراضی شهرستان به طریقه سیستم تحت فشار آبیاری می‌شد.

فرماندار خدابنده با اشاره به وجود 5 هزار و 500 حلقه چاه عمیق و نیمه‌عمیق در شهرستان خدابنده افزود: تاکنون 617 حلقه چاه در شهرستان برق‌دار شده است.

وی با بیان اینکه تنوع محصولات کشاورزی شهرستان زیاد است، تصریح کرد: انواع محصولات کشاورزی و دامی در شهرستان تولید می‌شود.

* 43 هکتار از اراضی شهرستان خدابنده بیمه هستند

رفیعی با اشاره به اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و اطلاع‌رسانی و تبلیغات لازم 43 هکتار از اراضی شهرستان بیمه هستند، خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

وی از فعال بودن 16 معدن در این شهرستان خبر داد و گفت: 55 کارگاه تولیدی نیز در شهرستان فعال است.

فرماندار خدابنده با بیان اینکه برای برق‌دار کردن 870 چاه دارای مجوز شهرستان 5 میلیارد تومان اعتبار لازم است، افزود: با اختصاص این مبلغ به شهرستان، این چاه‌‌ها برق‌دار می‌شوند.

وی با اشاره به فعالیت مجتمع گلخانه‌ای خمارک شهرستان خدابنده بر ضرورت توجه به زیرساخت‌های آن تأکید کرد.

رفیعی از پیش‌بینی 19 واحد در این مجتمع خبر داد و گفت: قطعه‌بندی‌های لازم در این مجتمع انجام شده و با گازرسانی که از زیرساخت‌های اساسی محسوب می‌شود، فعالیت‌های این مجتمع آغاز می‌شود.

وی اجرای مجتمع داروهای گیاهی در 20 هکتار را از برنامه‌های شهرستان عنوان کرد و گفت: 80 میلیون تومان سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این مجتمع لازم است.

فرماندار خدابنده بر ضرورت ایجاد چهار بند انحرافی در شهرستان تأکید کرد و افزود: توسعه و احداث جاده آسفالت در بین مزارع شهرستان نیز از ضروریات است.

وی از برنامه‌ریزی شهرستان برای ایجاد پنج بازارچه مستقیم عرضه کالا خبر داد و گفت: ضروری است شهرداری در راستای تأمین زمین همکاری لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/غ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول