اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قم:

نقشه با مقیاس یک پانصدم در قم طراحی شد/ آبیاری 85 درصد فضای سبز با آب خام

خبرگزاری فارس: شهردار قم از طراحی نقشه‌ای با مقیاس یک پانصدم که از وضوح بالایی برخوردار است برای تسریع در تصمیمات پروژه‌های عمرانی برای نخستین بار در قم خبر داد.

نقشه با مقیاس یک پانصدم در قم طراحی شد/ آبیاری 85 درصد فضای سبز با آب خام

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد دلبری ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران قم ضمن تسلیت ایام فاطمیهT به نام‌گذاری سال 91 توسط مقام معظم رهبری با عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و ابراز داشت: شهرداری قم در تلاش است که بتواند در تحقق فرمان رهبری بیش از دیگر دستگاه‌ها اقدام کند.

وی افزود: شهرداری قم با اقداماتی که انجام می‌دهد می‌تواند در راه رسیدن به سند چشم اندازی که مقام معظم رهبری ترسیم کرده‌اند، موثر باشد.

شهردار قم اظهار داشت: شهرداری با اقدامات عملی که انجام می‌دهد در تلاش است سخنان رهبری را سرلوحه عملکرد خود قرار دهد و از مرحله شعار بالاتر رفته و در کارهای اجرایی با جدیت عمل کند.

دلبری در ادامه این جلسه در پاسخ خبرنگار فارس مبنی بر اقدامات انجام شده برای جداسازی آبیاری فضای سبز از شبکه آب شهری تصریح کرد: 85 درصد آبیاری فضاهای سبز سطح شهر قم با آب خام چاه صورت می‌گیرد.

وی ابراز کرد: از مهم‌ترین اقداماتی که شهرداری قم به‌صورت ویژه در دستور کار قرار داده است جداسازی آبیاری فضای سبز از شبکه آب شرب است.

شهردار قم ادامه داد: با توجه به مشکلات کم آبی قم؛ جداسازی آبیاری فضای سبز از شبکه آب شرب یک ضرورت محسوب می‌شد، به همین دلیل با همکاری سازمان‌های وابسته و دستگاه‌های مسئول، آن دسته از بوستان‌های سطح شهر که به چاه آب نزدیک بود لوله گذاری شد تا آبیاری فضای سبز با استفاده از آب خام صورت گیرد.

وی اضافه کرد: اکنون شهرداری قم با سازمان جهاد کشاورزی و سازمان آب منطقه‌ای قم مشغول تدوین برنامه‌ای برای آبرسانی به آن دسته از بوستان‌هایی است که در نزدیکی آن چاه آبی وجود ندارد.

دلبری در پاسخ به سئوالی مبنی بر علت توجه شهرداری به ظاهر شهر به جای توجه به زیر ساخت‌های عمرانی بیان کرد: مدیریت امور شهری چند وجه دارد که در صورت توجه مطلق به یکی از آنها ظلم به دیگر پروژه‌های شهرداری صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: پروژه‌هایی چون زیباسازی فضای ظاهری شهر، مبلمان شهری، رنگ آمیزی جدول حاشیه خیابان‌ها و... به دلیل اینکه در کوتاه مدت صورت می‌گیرد بیش از پروژه‌های عمرانی طولانی مدت به چشم می‌آید.

شهردار قم تصریح کرد: قم به کارگاه عمرانی بزرگی تبدیل شده که جلوه آن بعد از به پایان رسیدن پروژه‌ها و بهره برداری از آن نمود پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اجرایی شدن و بهره‌برداری از برخی فازهای پروژه‌های کلان در سال 91 بیان کرد: امسال شهروندان آثار اقدامات عمرانی شهرداری را که به صورت زیرساختی انجام گرفته و ادامه خواهد داشت مشاهده خواهند کرد.

دلبری از تعطیل نشدن عملیات اجرایی بسیاری از پروژه‌های عمرانی در تعطیلات نوروزی خبر داد و تصریح کرد: بسیاری از پروژه‌ها در تعطیلات متوقف نشد بلکه برای تسریع در انجام پروژه‌ها به صورت چند نوبته کارگران و مهندسان مشغول کار بودند.

وی سال 91 را سالی با عنوان خدمات ماندگار شهرداری دانست و خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات ویژه عمرانی شهرداری می‌توان به بتن‌ریزی پل سه سطحه به طول هزار و 100 متر در هفته گذشته اشاره کرد که در نوع خود اقدامی بی‌نظیر است چرا که به صورت معمولی بتون ریزی باید در طول یک ماه به میزان سه هزار متر مربع انجام شود.

شهردار قم خاطرنشان کرد: امسال شهرداری با تسریع در انجام پروژه‌ها زودتر از موعد مقرر پروژه‌ها را به پایان خواهد رساند.

دلبری با بیان اینکه هر سازندگی باید یک خرابی داشته باشد، ابراز کرد: خبرنگاران باید با تیزبینی شهرداری را در اجرای پروژه‌های کلان همراهی کنند.

وی ادامه داد: 35 پروژه در سطح شهر قم تعریف شده است که پیشرفت آنها در شهرداری هر روز کنترل می‌شود.

شهردار قم از طراحی نقشه جدید قم در مقیاس جدید برای نخستین بار خبر داد و خاطرنشان کرد: نقشه جدید قم در مقیاس یک پانصدم طراحی شده است.

وی اذعان کرد: این نقشه از وضوح و دقت بسیار بالایی برخوردار است به گونه‌ای که ترک آسفالت‌های خیابان‌ها و کوچه‌ها در آن مشهود است.

دلبری گفت: نقشه قدیم قم با مقیاس یک به دو هزار و 500 طراحی شده بود که در کارهای عمرانی نمی‌توانست کمک شایانی به شهرداری داشته باشد، ولی با این نقشه بسیاری از تصمیم‌های شهرداری با سرعت و سهولت انجام می‌شود.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول